#1 Skrevet Juni 16, 2011 Jeg var på service idag med Golf'en, og ba de da sjekke en ulyd som kommer ved pådrag ved lavt turtall. Når jeg hentet bilen fikk jeg følgende liste servert: Defekt hjullager venstre side bak Defekt drivknutmansjett høyre side foran Sliter dekk skjevt, må ta firehjulskontroll m/justering Feil med parksensor innv venstre side bak. Feil med haldex kobling, defekt oljepumpe og utslitte lameller. Jeg skulle få et tilbud på reparasjon av dette imorgen. Han nevnte at en overhaling av haldex koblingen trolig ble mest lønnsomt. Jeg har noen spm i denne forbindelse som jeg lurer på om dere kanskje kan hjelpe meg med: Er en overhaling av koblingen en god løsning? Noen som har tips i forbindelse med feilene med haldex koblingen? (Vil det f.eks lønne seg å kjøre til Sverige å få dette gjort?) Må man ta ny firehjulskontroll etter skifte av drivknutemasjett foran dersom jeg får tatt firehjulskontroll først? Må man ta ny firehjulskontroll etter skifte av bakhjulslager foran dersom jeg får tatt firehjulskontroll først? Hvordan er bakhjulslagrene på denne? (Er det hele nav'et som byttes, eller bare et lager som er presset på plass? Ser at pengene flyr avårde med vinger nå...... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 17, 2011 Overhaling av koblingen er vel eneste løsning! Hvis ikke har du jo lite med trekk på bakhjula til vinters tid. Hvor det er lurt å overhale den kan noen andre svare på. Jeg har aldri vært bort i at bytte av drivknutemansjett og bakhjulslager er en jobb som krever firehjulskontroll. Man rører jo ikke hjulgeometrien, man skrur jo bare av camberstag, styrestag osv. Bakhjulslageret er vel av innpressbar type. Tror VW skulle slitt med å forklare kjøp av nytt nav hver gang et hjullager går fløyten hos noen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 17, 2011 Er en overhaling av koblingen en god løsning? Noen som har tips i forbindelse med feilene med haldex koblingen? (Vil det f.eks lønne seg å kjøre til Sverige å få dette gjort?) Må man ta ny firehjulskontroll etter skifte av drivknutemasjett foran dersom jeg får tatt firehjulskontroll først? Må man ta ny firehjulskontroll etter skifte av bakhjulslager foran dersom jeg får tatt firehjulskontroll først? Hvordan er bakhjulslagrene på denne? (Er det hele nav'et som byttes, eller bare et lager som er presset på plass? Ser at pengene flyr avårde med vinger nå...... Trenger ikke å ta ny forstillingskontroll ved skifte av drivakselmansjett eller bakhjulslager. Bakhjulslageret er hele navet. Sitter bare skrudd fast, men boltene er litt vanskelig å komme til da drivakselen er i veien. Må demontere endel av bakstillingen for å komme til. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 17, 2011 Grunnen til anbefaling om 4-hjuls kontroll er vel pga at bilen sliter hjul skjevt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 17, 2011 Overhaling av koblingen er vel eneste løsning! Hvis ikke har du jo lite med trekk på bakhjula til vinters tid. Hvor det er lurt å overhale den kan noen andre svare på. Noe må hvertfall gjøres. Det jeg lurte på var om en overhaling er godt nok, eller om hele "skiten" må byttes. Bakhjulslageret er vel av innpressbar type. Tror VW skulle slitt med å forklare kjøp av nytt nav hver gang et hjullager går fløyten hos noen. På A3'en vi hadde inntill i vinter var det hele navet som måtte byttes. Kostet ca 1000,- hos hellanor, og var veldig enkelt å skifte. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 17, 2011 Grunnen til anbefaling om 4-hjuls kontroll er vel pga at bilen sliter hjul skjevt? Ja, men jeg bare lurte på hva som evnt måtte gjøres dersom jeg tok 4-hjulsjkontroll først, og skiftet lageret og mansjetten etter litt tid. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 3, 2011 Vil en evnt overhaling av haldex kobling lønne seg å gjøre i Sverige? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...