#1 Skrevet Juni 16, 2011 Hei! Har et lite problem med A6'n innimellom (km. stand ca 220 000) , den er litt periodisk tungstartet. Altså må gjerne kjerne alt mellom 10 - 20 sek, før den plutselig starter og går som normalt. Har prøvd å legge merke til når dette skjer, men kan ikke si jeg finner noen sammenheng, annet enn at den starter fint om den er iskald. Inbiller meg at feilen gjerne oppstår når det er temperatur på motoren. Har jo vært å besøkt møller et par ganger, uten at de har funnet noen feil. Blitt byttet bensin pumpe, bensinfilter, kaldstart temperatursensor (G62?). Uten at dette førte noen vei. Hadde et tilfelle her for noen uker siden, der jeg nesten trodde jeg måtte gi opp å få start. Etter et bytte av plugger og nesten 2 tømte batteri, hostet den seg i gang. Kjørte meg en liten tur, stoppet den og nok en gang startet den normalt. Prøvde da å lese ut feilkoder med VAG-COM, men ingen feilkoder er registrert. Har jo lest at hallgivere kan være et problem på disse V6 motorene, men vil ikke de gi feilkode? Har også fått tips om at crank position sensor også kan skape sånne problemer. Noen som har tips, hva er neste skritt i riktig retning? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 16, 2011 ventilheng tipper jeg på...normalt på disse... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 16, 2011 Ventilheng kan vel høres sannsynelig ut, den gangen den nesten ikke ville starte. Hørtes vel egentlig ut som det ikke var kompresjon. Er det noen løsning på dette problemet evt? Men sånn på daglig basis, høres den jo "normal" ut, men den tenner ikke. Lukter jo bensin, men ingenting skjer. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 16, 2011 overhalle ventilstyringer og ventiler vel... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 16, 2011 ok:) ikke en jobb for meg med andre ord.. og sikkert ikke en jobb jeg vil gi til møller, med tanke på kostnader. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 17, 2011 Hadde det samme på min 2.4, fikk det problemet et par ganger etter å ha kjørt mange småturer. Da tok de en innvendig rens på motoren +++ og etter det gikk det mange år uten problemer igjen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 17, 2011 Hadde vel kanskje vært verdt et forsøk med en innvendig rens, om dette reduserer kostnadene noe.. Hvem var det som utførte dette da? Evt. husker du hva prisen for dette var? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juni 17, 2011 Siden jeg hadde mobilitetsgaranti på bilen så var det Møller som tok min. Mente å betale 3-4 tusen for jobben og det innebar også bytte av motorolje men det er vel 5-6 årssiden nå. Solgte bilen ifjor sommer, så den gikk bra inntil den dagen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juni 17, 2011 da skal jeg ta et par telefoner og forhøre meg hva de mener om saken:) takk for tipset:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juni 17, 2011 Var i kontakt med Sannan bil på Steinkjer i dag, de mente på at en ventilrens og et oljeskift mest sannsynlig kunne hjelpe på problemet mitt, altså ventilheng. Så lenge jeg kunne få start på motoren, kunne de kjøre ventilrens. Så nå bare venter jeg i spenning og håper på det beste:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet November 17, 2011 Da var problemet tilbake.. Ville ikke starte, tok ut 3 av pluggene for å sjekke om d var gnist, 2 av 3 plugger var det bare så vidt det glødet fra.. Byttet alle 6 pluggene og da kom den seg rimelig kjapt. Den har litt hikke sånn innimellom, der man må dra den litt lengre på starteren før den fyrer opp. Sitter å vurderer om jeg skal bestille noen nye pluggledninger, vet ikke om dette kan være en årsak til at gnisten var litt dårlig. Tror ikke disse har vært byttet enda. Dette er andre gangen på +- 6 mnd at jeg bytter plugger, kanskje 5 - 6000 km kjørt. Dette kan jo ikke være normalt? Ja, pluggene er kanskje litt svarte, men ihht den lokale Møller, kommer dette av for mye småkjøring, da ingen feil kommer frem ved diagnose. Så skal ha meg en skikkelig langtur i nærmeste fremtid. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...