#1 Skrevet Juni 17, 2011 Jeg lurer litt på hva man bør gjøre av vedlikehold utenom det som blir gjort på servicene, og når. Tenker på ting som girkasseolje/filter-bytte, AC/klima-service og evt. andre ting. Tar i mot alt av tips på hva og når 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 17, 2011 Luftfilter, dieselfilter, pollenfilter, bremsevæske, klimarens, påfylling ac++++ 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 17, 2011 Tnx Og hvor ofte? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 17, 2011 hver 60000km skal alt tas med. brvæske og klima rens/ac påfylling er hvis du føler for det selv:p oljeskift hver 15000km og olje/filter + pollenfilter hver 30000km. sånn pleier jeg å ta det på min:) br.væske hvert 2 år! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 17, 2011 Takker og bukker Tenker jeg tar en stor-service på 180.000 med alt som du har skrevet opp + reg.reim og hele den pakken Nettopp hatt service på 165.000 nå så.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 17, 2011 Takker og bukker Tenker jeg tar en stor-service på 180.000 med alt som du har skrevet opp + reg.reim og hele den pakken Nettopp hatt service på 165.000 nå så.. Ja. da kommer du riktig ut med alle km avhengige servicer. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 17, 2011 Nemlig 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juni 17, 2011 hver 60000km skal alt tas med. brvæske og klima rens/ac påfylling er hvis du føler for det selv:p oljeskift hver 15000km og olje/filter + pollenfilter hver 30000km. sånn pleier jeg å ta det på min:) br.væske hvert 2 år! Pille filter bytter jeg minst på hver 15.000km. Det tar ikke lang tid før det filteret ser helt jævlig ut og blir tett.. Olje bytter jeg hver vår og hver høst, så har bilen frisk olje til de høye temperaturene og også til de lave temperaturene.. AC/klima er vel ment å rense hvert år. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juni 17, 2011 men så kjører jeg 30000km+ i året da:p 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juni 17, 2011 AC/klima er vel ment å rense hvert år. Rense AC/klima hvert år er bortkastet tid og penger. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juni 17, 2011 Pollenfilter er vel det samme som kupefilter? Det som ligger helt inntil/oppå torpedoveggen under panseret? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juni 17, 2011 Pollenfilter er vel det samme som kupefilter? Det som ligger helt inntil/oppå torpedoveggen under panseret? Ja, det er det samme. Nå aner ikke jeg hvordan det sitter på Passat 3bg, men enten sitter det under frontruta/oppå torpedoveggen ellers sitter det inne i dashbordet/hanskerommet. Men du vet vel det bedre enn meg... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Juni 17, 2011 Ja da vet jeg hvilket det er 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Juni 17, 2011 Rense AC/klima hvert år er bortkastet tid og penger. Fordi? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Juni 17, 2011 Fordi? hvorfor?. trenger ikke å gjøre det hvert år. holder med hver 600000km eller 24mnd. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Juni 18, 2011 Fordi? Fordi du likeså godt kaste penger ut av vinduet, klima blir bare ikke bedre av og rense det så ofte. Jeg mener nå oljeskift to ganger i året også er overkill visst du ikke har en tunet motor eller du kjører kolossalt mye. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...