#26 Skrevet Februar 5, 2012 Har byttet en god del ting og tang nå, synes visse ting er blitt bedre. Men fortsatt ikke kvitt det største problemet. Det er nok bensintilførselen som er problemet... Pumpa, coil, kabler, plugger, g62 sensor, lambda er byttet. Det neste blir trykkregulatoren. Noen som har delernummer av denne saken? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#27 Skrevet Februar 10, 2012 Da er trykkregulator i boks, så den blir byttet imorgen. Før jeg setter igang med å bytte imorgen, er det noe annet enn selve trykkregulator som må byttes? Leste noe om at man må bytte en slange også? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#28 Skrevet Mars 3, 2012 (endret) BUMP! Var innom NBS idag, og gutta der var tomme for ideer. Så langt har jeg byttet følgende: -Hallgiver -Bensinpumpe -Trykkregulator -G62 Tempføler -Tenningsmodul + coiler -Pluggkabler -Tennplugger -Gasspjeld -Lambdasonde -Hatt på en ganske hissig dyserens -Bensinfilter -Dyser Feilen er der fortsatt, og bilen lugger når den blir driftsvarm. Når bilen er kald, så går bilen helt som normalt. Når bilen nærmer seg driftstemp/når driftstemp, så begynner bilen plutselig å gå svært dårlig i tillegg til å lugge i jevn rytme. Det er ingen ettertenning, kun en lugging og svært dårlig akselerasjon. Akkurat idet bilen begynner å gå dårlig fra å gå helt normalt, raser turtallsnåla, akkurat som om tenningen skrus av, i ca. 0,2-1 sekund og det er ingen respons ved å trykke på gassen. Bilen er også tungstartet om jeg forsøker å skru den av for så å starte den igjen. Luggingen kjennes også ut som om bilen ikke får nok luft eller bensin, men jeg klarer å se hvordan dette henger sammen med at turtallet på nåla raser nedover... Noen som har ideer om hva det kan være? Har ikke stort mer å bytte Det er en 1,6 liter ARM! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#29 Skrevet Mars 4, 2012 Da er bensinfilter også byttet, men fortsatt samme feilen... Hiver over dyser fra delemotoren i garasjen om noen strakser, så får man se hva som skjer... Kan umulig være mye igjen å bytte? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#30 Skrevet Mars 4, 2012 (endret) Da var dyser også byttet, uten noe hell... Begynner seriøst å lure på hva som feiler bilen... Er det noen mulighet for LMM? Tungstartet, lugger, drar dårlig... Det stemmer vel godt? Men denne turtallsmøkka som raser i gulvet gir ingen mening for min del... Men jeg dro ut kontakten til LMM istad, og bilen oppførte seg helt likt som med denne koblet i. EDIT: EGR-ventil, noen som veit om jeg i det hele tatt har det på motoren? Går ingen slange/rør fra manifoild til innsugsmanifoild. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#31 Skrevet Mars 6, 2012 Da har jeg fått feilsøkt, med hjelp av Bjørn Badowski her på forumet. Er visst G28 sensoren (Engine speed sensor), også kalt veivaksel-posisjonssensor, som må byttes. Etter å ha lest litt om denne, så virker det nok som at dette er synderen, da symptomene kan minne veldig om defekt coil eller defekt gasspjeld-sensor. Denne blir kjøpt og byttet imorgen, siden den på delemotoren er klippet istykker. Takk for hjelpen, Bjørn! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#32 Skrevet Mars 8, 2012 Da går bilen som den skal igjen! Yey! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...