#1 Skrevet Juni 18, 2011 (endret) Har i eit par vekes tid slitt med at bilen har vært veldig tungstartet og no starter den omtrent ikkje i det heile tatt. Uansett kor mykje eg kjinner hoster den berre eit par ganger og så er det ikkje livstegn. Når eg får start går den som ei klokke, men stopper eg den er den like vanskelig å få start på igjen. Her om dagen fusket den litt etter eg hadde fått start, ville ikkje over 2000 rpm. Gjekk over etter 10 sek ca og har ikkje fusket sidan då. Er det rett og slett bensinpumpa som begynner å synge på siste verset her? Hjelper ikkje å lese ut feilkoder, VAG-COM får ikkje kontakt med bilen. (Original kabel+programvare). Har og lest igjennom samletråden og likner litt på symptomene som nokon har hatt når bensinpumpa har vært dårlig. Tips mottas med stor takk! 2.2T såklart, AAN motor om nokon lurte:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 18, 2011 Sjekk for guds eller en eller annens skyld at styringselektronikken har det tørt og fint i allefall. Kompis som nettopp mista sin c4 pga lekkasje som drukna elektronikken. På våre c4'er sitter denne under teppet på passasjersiden på skrått fra gulv og opp over torpedovegg. Sikkert noe annet som plager din bil, men de begynner å bli så gamle at lekkasjer kan oppstå. Kompis'n sin hadde stor lekkasje fra takluke. Fikk ikke kontakt med vag-com der heller, tenkte det kanskje hadde noe med kortslutta elektronikk å gjøre på den bilen.. Bensin er ikke min greie, har diesel selv... Lykke til i allefall:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 18, 2011 Heile ledningsnettet på bilen har vært ute og blitt erstattet med eit ifra S6 så trur meir på at det er noko som ikkje er tilkoblet;) Er så "heldig" at eg ikkje har takluke:p Prøver ei anna pumpe til veka så får vi sjå om den starter da. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 18, 2011 Skulle nesten tru at bilen ikke ville starta i det hele tatt dersom noe ikke var tilkobla... I og med at du får start etter mye styr, og den da går fint, så skulle det bety noe fusk.. Er det ikke tilbakeslag i disse pumpene da? Dreiv å rota med en polo-bensiner, der var tilbakeslagsventilen gåen så bensinen rant tilbake når man stoppa. Bytta pumpe bak med tanken et sted så var alt i orden, så du er nok inne på noe der trur jeg... Var vel stygt av meg å sammenligne en polo med en s4, men det var min erfaring... Er det ikke noen som har egen tilbakeslagventil uten om pumpa? Det må dere som roter med bensinere kunne svare på vel...? -Trond 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 5, 2011 Trenger litt fleire råd her no. Bilen får ikkje gnist på noen av sylinderene, men den får bensin på nr 3, 4 og 5. Pluggene til nr 1 og 2 er tørre. Har prøvd nye tenningsmoduler men fortsatt ingen forandring. Pumpa har eg ikkje bytta enda men i og med at den får bensin på 3 sylindere bør vel den være ok? Skrudde av slangen som kommer fra bensintrykksregulatoren og der kjem det ikkje bensin når du prøver å starte bilen. Fosser ut gjennom det andre røret om eg tar det av. Rett og slett pumpa som ikkje gir nok trykk her? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 5, 2011 Dette er typisk hallsensor/hallgiver problem. Bilen blir verre og verre å starte, for til slutt å ikke starte i det hele tatt. Skift hallsensor, så er den nok i orden igjen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 5, 2011 Nokon plassa ein får hallgiveren til ein fornuftig pris? S6 motor så den er vel bak kamdrevet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juli 5, 2011 Du kan prøve å trillstarte den. Det skal funke når hallgiver er defekt. Hallgiver til ok pris. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juli 5, 2011 Du kan prøve å trillstarte den. Det skal funke når hallgiver er defekt. Hallgiver til ok pris. Det "kan" funke. Det er ikke sikkert at du får start for det. Been there, done that. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juli 5, 2011 Nokon plassa ein får hallgiveren til ein fornuftig pris? S6 motor så den er vel bak kamdrevet? Du har en hallgiver bak kamdrevet ja, men så har du 2 følere nede på girkassen på høyre siden også(sett fra front).Den ene av disse kan også være problemet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juli 6, 2011 Får ikkje trillstarta bilen nei. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juli 28, 2011 Hallgiver er endelig byttet og motoren maler som ein katt igjen:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Juli 28, 2011 På'an igjen, no vil ikkje den starte. Fekk start 2 ganger etter bytte av hallgiver, men no er den død. Fleire forslag? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Juli 29, 2011 Bensinpumpa denne gangen? Hadde faktisk lignende feil som deg en gang, hallgiver og bensinpumpe hadde tatt kveld omtrent samtidig. Sjekk om du har bensintrykk, og sjekk om du har gnist, enkel måte å sjekke gnist på er å plukke opp lokket med coil-rekka, legge den på sida, slik at jord på pluggene får kontakt med gods i motor, og se om de gir gnist ved startforsøk. Du kan også koble fra dysene ved denne testen for å unngå å drukne motor (hvis pumpa funker da...) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Juli 29, 2011 Når eg prøvde å starte den igår så høyrte eg pumpa gå, men den gjekk ikkje jevnt. Prøvde å starte bilen idag og den fyrte med ein gang. Sto og gjekk på tomgang i 1 min så stoppet den og ikkje sjans i helvete å få start igjen no. Var litt lite bensin på tanken, men har fylt på 20 liter og fortsatt ikkje start. Har pumpe liggande så får vel berre ta å bytte denne mens eg først er igang. Kor ein kan koble seg på og måle trykk på bensinsystemet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet August 3, 2011 Ny pumpe montert, bilen får bensin men starter ikkje. Sjekket for gnist men får berre ein liten gnist på sylinder nr 2. Alle pluggene lager gnist i coil nr 2 men ingenting forandret seg. Prøvde eitt anna sett med tenningsmoduler men då hadde eg ikkje gnist på nr 2 heller. Hallgiver er ny som sagt. Er det veivakselsensoren som er neste på lista eller er det rett og slett coilene som har tatt kvelden? Trenger sårt litt råd her no. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet August 3, 2011 Har du prøvd å bytta den i den audi 100'n vi prata om? mulig den går då? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet August 3, 2011 Trur den venta på snøen... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet August 7, 2011 Det går en jordingsledning fra fordeleren til toppen ,Sjekk om denne er skikkelig fast/hel. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet August 7, 2011 Fordeler? AAN motoren har no ikkje fordeler? Men jordingskabelen frå coildekselet som går til toppen er byttet ut. Jordingspunktet til motoren er bra. Fleire kabler som burde sjekkes i same slengen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet August 8, 2011 Da ville jeg ha sjekka katalysatoren 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet August 8, 2011 Har 3" eksos utan kat. Skulle fått gnist uansett om denne hadde vært tett. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet August 8, 2011 VCDS Version: Release 10.6.4 Data version: 20110418 Monday,08,August,2011,17:30:14:02979 Chassis Type: 4A - Audi 100/A6 C4 Scan: 01 02 03 08 15 17 25 35 ------------------------------------------------------------------------------- Address 08: Auto HVAC Labels: 4A0-820-043.lbl Part No: 4A0 820 043 B Component: Klima-Vollautomat D05 Coding: 00050 Shop #: WSC 02319 VCID: 183133795203 1 Fault Found: 00785 - Temp Sensor in Instrument Panel (G56) 30-00 - Open or Short to Plus End --------------------------------------------------------------------- Dette er alt eg finner med Vag-com, er ikkje dette utetemp sensor? Får ikkje kontakt med motor no heller. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet August 12, 2011 Tenning var på når du sjekket etter feil? Sjekk sikring til ECU, ECU ligger under matta frammi fotbrønnen på passasjersiden. http://www.sjmautotechnik.com/trouble_shooting/20vpin.html#s4motins 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet August 12, 2011 Tenning var på ja. Står sikringen nede ved hjernen? Har hatt ute hjernen og sett over pinnene og loddepunktene. Ser ok ut. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...