#1 Skrevet Juni 18, 2011 Heisann! Nå er det på tide med service, og tok kontakt med Nesbyen Auto som har VAG. Kongsberg ville ikke engang svare på mailen.. Merkelig. Men til poenget; Jeg sa at den varsler om slitte bremser, høyre nærlys er gåent, og at regreim var tatt utenom, så ingen av disse tinga sku de ta hensyn til. Så fikk jeg svar om hva de skulle ta på servicen, og det er; "Denne servicen inneholder skifte av olje, filter, pollenfilter, og bremsevæske. Sjekkliste og forlengelse av Mobilitetsgarantien." Dette havner på 5400,- Noe jeg syns er mye jeg altså, er liksom en del andre ting jeg gjerne ville brukt litt peng på først.. Hva tror dere? Er det mye å spare på å ta alt selv? Tenker litt sånn at en bil som har fulgt alle servicer og fått alle stempla i servicehefte er kjekt når man skal selge igjen men.. Tanker? Mvh 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 18, 2011 Bremsevæske er svært lett å skifte, det samme gjelder for skift av olje og oljefilter. Pollenfilter har jeg aldri byttet før, men ser for meg at det ikke er store jobben. Med mindre du tjener 3 000,- i timen, så hadde jeg gjort jobben selv om jeg var deg. Ninja-edit: Fordelen ved å ta servicen hos et verksted er at du får stempel i serviceheftet, noe som kan være en fordel ved salg av bilen. Men nå er jo dette en enkel service, så jeg ser igrunn ikke noe problem angående serviceheftet 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 18, 2011 Allright, du har jo igrunn ett poeng der.. Takk for svar! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 18, 2011 Ja du sparer mye på å gjøre det selv. Skifte pollenfilter er enkelt. Ta vare på kvitteringene dine ifra når du kjøper deler, og noter ned kilometer standen på kviteringene. Da kan du fortsatt reklamere med at bilen har fulgt alle servicer ved salg. Er det der et møller verksted? kan være du sparer mye på å finne et mekonomen/meca e.l.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 18, 2011 Sjekkliste og forlengelse av Mobilitetsgarantien." Sjekkliste betyr vel at det er en rekke punkter som ses over, feks drivakselmansjetter og lekkasjer. Om det er verdt å droppe stempelet i boka kommer også an på hvor lenge du skal ha den og hvordan markedet for din biltype er akkurat da. Jo høyere kmstand den har jo mindre kresen er kjøpergruppen på om servicer er fulgt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 18, 2011 Mange gode poeng her igrunn, det må å få ned på kvitteringa på hvilken kmstand det blei bytta, var ganske lurt! Ja, det er det med den sjekklista. Sjekka i servicehefte. Er en del ting som forstilling og drivverk som blir sjekka, så man mister jo akkurat den "godbiten". Men har en bror som har vært mekaniker lenge, så får satse på at han vil hjelpe meg på akkurat den biten:) Og sånn som jeg ser det nå, kommer jeg nok til ha denna bilen leenge.. Svært så fornøyd! hehe Mvh 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 21, 2011 Ved evt. innbytte hos forhandler ved salg, blir de garrantert å trekke deg på taksten, hvis ikke serviceheftet er komplett.. Trak meg 10k åga. dette når jeg byttet inn A4'n i fjor høst... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juni 21, 2011 jeg mener det er en oppveiing av bilens verdi, alder og km stand. min egen 2003 mod med 200 000km på tellern gjør jeg service selv.. dette fordi jeg ikke tror bilen taper seg nevnerdig ekstra i verdi om jeg gjør service selv. noterer såklart ned km stand å hva jeg har bytta med kviteringer.. men på konas 2005mod med 100 000km på tellern mener jeg det er verdt å bruke verksted til service, rett å slett pga salgsverdi når den skal selges igjen... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juni 22, 2011 Ja, skjønner hva du mener.. Du har noen poeng der du å! Har hvertfall handla inn deler nå til denne "lille" servicen. Får hjelp av brodern til å sjekke over litt av forstilling og drivverk, og det med bytte av bremsevæske. Så det skal nok bli ganske bra utført uansett. Men hvis det blir noe større, så tar jeg det inn tenker jeg. Takk for svar alle! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juni 22, 2011 En mellomting kan være å ta service på (merke)verksted inkl bremsevæske og EU/PKK annenhvert år, og så ta servicen selv de andre årene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...