#1 Skrevet Mars 21, 2005 Har en Audi A4 1,8 TQ 1996 mod., med følgende symptoner: Når jeg gir full gass, lugger bilen noe voldsomt, spesielt i 3,4 og 5 gir. Turbotrykket er veldig variabelt, fra 0,3 opp til 1 bar. Men, selv om turbotrykket er stabilt, la oss si 0,7 bar, så lugger bilen allikavell. Det virker som om at den vil gi mere men noe "bremser" den. Veldig frustrerende Er det noen som vet hva dette kan være? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 21, 2005 Dette kan være så mangt. Magnetventil, lekkasjer etc. Ta deg en tur til Møller og få lest av evt feilkoder først iaffal. Se så videre hva det kan være. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 3, 2005 Ble du noe klokere på dette? Min er også blitt tullete ved pådrag... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 3, 2005 Virker som det er et vanlig symptom hos flere eiere. Hos meg dukker denne opp når bilen er god og varm, og kun i 3.-5. gir. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 3, 2005 Har en Audi A4 1,8 TQ 1996 mod., med følgende symptoner: Når jeg gir full gass, lugger bilen noe voldsomt, spesielt i 3,4 og 5 gir. Turbotrykket er veldig variabelt, fra 0,3 opp til 1 bar. Men, selv om turbotrykket er stabilt, la oss si 0,7 bar, så lugger bilen allikavell. Det virker som om at den vil gi mere men noe "bremser" den. Veldig frustrerende Er det noen som vet hva dette kan være? Sjekk lekasjer i slangene i systemet, spesielt den ut i fra turboen og ned.. Hadde akkurat samme problemet som deg og det var sprekk på den slangen ned fra turbo.. Var sprekk i det T-stykket som går opp til dumpventilen.. Om du tar av slangen ved turboen og blokkerer denne (5-56, WD40 sprayflasker passer bra..) med en slangeklemme rundt, og en halvliter brusflaske med utskjært bunn i slangen som går inn på innsuget med lite hull i korken som du setter kompressor inn på så kan du trykkteste anlegget... Anbefaler deg og kjøre en trykktest på det først iallefall.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 4, 2005 Ble du noe klokere på dette? Min er også blitt tullete ved pådrag... Byttet LMM og da ble bilen god, men dagen etter var bilen like tullete igjen. Byttet bensinfilter, plugger og prøvd å spraie startgass på alle slanger for å se om den suger noe falskluft, men ingenting har nyttet. Nå skal jeg prøve å bytte chip, tror kansje det er den som "kødder" med meg. Har også hørt at hvis chipen fusker kan den ødelegge LMM. Den kostet jo "bara" 3000 kr. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 4, 2005 Har du uoriginal chip? Hvis du har dette var det noe av det første jeg ville ha sjekka. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet April 4, 2005 Dette kan være så mangt. Magnetventil, lekkasjer etc. Ta deg en tur til Møller og få lest av evt feilkoder først iaffal. Se så videre hva det kan være. Har hatt ute magnetventilen og testet den, og den var i orden etter det jeg kunne se. Har vert på det lokale VAG verkstedet og fått lest ut feilkoder. Etter at jeg byttet LMM var det ikke noen feilkoder.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet April 4, 2005 Har du uoriginal chip? Hvis du har dette var det noe av det første jeg ville ha sjekka. Bilen er chipet i Tyskland lenge før jeg kjøpte den, og originalchipen fulgte selfølgelig ikke med Nå har jeg bestilt ny chip, så får jeg bare håpe da... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet April 4, 2005 Sjekk lekasjer i slangene i systemet, spesielt den ut i fra turboen og ned.. Hadde akkurat samme problemet som deg og det var sprekk på den slangen ned fra turbo.. Var sprekk i det T-stykket som går opp til dumpventilen.. Om du tar av slangen ved turboen og blokkerer denne (5-56, WD40 sprayflasker passer bra..) med en slangeklemme rundt, og en halvliter brusflaske med utskjært bunn i slangen som går inn på innsuget med lite hull i korken som du setter kompressor inn på så kan du trykkteste anlegget... Anbefaler deg og kjøre en trykktest på det først iallefall.... Takk for tipset. Dette må jeg prøve 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...