Er i Danmark 1,8t A4 med oljetrykk trøbbel.

Anbefalte innlegg

Er i Danmark på sommerferie. En kammerat har en 97 mod A4 1,8t gått ca 190k.

Kjørte 2 tiner på motorveien, når vi svinger av og begynner å kjøre seinere så kommer oljetrykk alarmen.

Den forsvinner igjen etter noen sec. Kommer tilbake igjen av og til helst når bilen er kjørt på turtall en stund for så å gå ned til lavere turtall.

Silen er sjekket for ca 6 mnd siden.

Kjører han fint ser det ut til å gå greit.

Hva bør vi gjøre?

 

Tror selv at det er utslitt oljepumpe, kan det være noe annet?

Bilen virker varm men er normal på olje og vann temperatur.

Han ble annbefalt 0-40 olje sist, kan denne bli for tynn når den blir varm?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvor lenge er det siden site oljeskift?

Tar uansett ca 10min å bytte olje vis dere får fatt i olje og filter.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her selv erfaring med enorm ventiltikking med 0-40w castrol olje på min gamle 1.8t iallefall. Prøv å Bytt til 5-40/50/60 istede.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oljen ble byttet torsdag kveld.

Hadde en Shell olje før det, da tikket ventilene noe latterlig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde selv dette problemet på min gamle a4. kjørte også på 0-40w, Fikk byttet olje på et verksted i midt sverige pga at olje lampen begynte å hyle når vi var der. Skiftet til 15-60w, men hylte fortsatt om man hadde kjørt litt aktivt. Byttet olje pumpen når jeg kom hjem, problemet kom aldri tilbake, selv med 0-40. 1200,- fra 034 motorsport. Møller litt over 5000,-...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den prisen fra møller var med arbeid?

Vi får vel bare finne et verksted som kan skifte punken i morgen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den prisen fra møller var med arbeid?

Vi får vel bare finne et verksted som kan skifte punken i morgen.

 

Nei, uten. arbeid kommer i tillegg. Jeg brukte vel ca. 2-5 time når jeg gjor det selv.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den ble levert på et audi verksted på mandag og skal hentes i dag.

Defekt reguleringsventil i pumpen var konklusjonen. Pumpen blir skiftet.

5120 dkr.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får håpe bilen er i orden da :) det er jo prisen møller skulle ha bare for pumpen i norge :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Selvfølgelig hadde de fylt på shell olje igjen. Ellers bare velstand.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

vel vel...Så lenge det er helix plus så skal det ikke være no sånn kjempe krise.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.