#1 Skrevet Juni 18, 2011 (endret) Er i Danmark på sommerferie. En kammerat har en 97 mod A4 1,8t gått ca 190k. Kjørte 2 tiner på motorveien, når vi svinger av og begynner å kjøre seinere så kommer oljetrykk alarmen. Den forsvinner igjen etter noen sec. Kommer tilbake igjen av og til helst når bilen er kjørt på turtall en stund for så å gå ned til lavere turtall. Silen er sjekket for ca 6 mnd siden. Kjører han fint ser det ut til å gå greit. Hva bør vi gjøre? Tror selv at det er utslitt oljepumpe, kan det være noe annet? Bilen virker varm men er normal på olje og vann temperatur. Han ble annbefalt 0-40 olje sist, kan denne bli for tynn når den blir varm? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 18, 2011 hvor lenge er det siden site oljeskift? Tar uansett ca 10min å bytte olje vis dere får fatt i olje og filter. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 18, 2011 Her selv erfaring med enorm ventiltikking med 0-40w castrol olje på min gamle 1.8t iallefall. Prøv å Bytt til 5-40/50/60 istede. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 18, 2011 Oljen ble byttet torsdag kveld. Hadde en Shell olje før det, da tikket ventilene noe latterlig. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 19, 2011 Hadde selv dette problemet på min gamle a4. kjørte også på 0-40w, Fikk byttet olje på et verksted i midt sverige pga at olje lampen begynte å hyle når vi var der. Skiftet til 15-60w, men hylte fortsatt om man hadde kjørt litt aktivt. Byttet olje pumpen når jeg kom hjem, problemet kom aldri tilbake, selv med 0-40. 1200,- fra 034 motorsport. Møller litt over 5000,-... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 19, 2011 Den prisen fra møller var med arbeid? Vi får vel bare finne et verksted som kan skifte punken i morgen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 22, 2011 Den prisen fra møller var med arbeid? Vi får vel bare finne et verksted som kan skifte punken i morgen. Nei, uten. arbeid kommer i tillegg. Jeg brukte vel ca. 2-5 time når jeg gjor det selv. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juni 22, 2011 Den ble levert på et audi verksted på mandag og skal hentes i dag. Defekt reguleringsventil i pumpen var konklusjonen. Pumpen blir skiftet. 5120 dkr. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juni 22, 2011 Får håpe bilen er i orden da det er jo prisen møller skulle ha bare for pumpen i norge 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juni 22, 2011 Selvfølgelig hadde de fylt på shell olje igjen. Ellers bare velstand. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juni 24, 2011 vel vel...Så lenge det er helix plus så skal det ikke være no sånn kjempe krise. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...