Anbefalte innlegg

Som sikkert noen har sett tidligere her på forum, så har jeg en g60 som ikke går som den skal, den virker som den gå på 3cyl. Fikk henta fram slangen til ecu-en å fant utav at den var pill råten rett ved innsuget/nippelen, så korta den inn 1cm, gjør dette noe?

 

det sies jo at den må være 1000mm??

 

har ikke fått testa noe enda, for det lekker noe skikkelig bak ved bensinpumpa... er det noen svakheter her noen vet om kanskje? Hvike andre bensin-pumper kan passe? golf 1/2/3/vento/passat??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dersom du har tid kan du slå på tråden til Frode G og høre med han. Han har stort sett hatt alt av G60 og har flere års erfaring med akkurat disse motorene. Han trimmet bl.a min når jeg hadde Corrado.

 

Tlfnr sendt pr pm.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dersom du har tid kan du slå på tråden til Frode G og høre med han. Han har stort sett hatt alt av G60 og har flere års erfaring med akkurat disse motorene. Han trimmet bl.a min når jeg hadde Corrado og ikke bor han langt unna deg heller. (Batnfjorden)

 

Tlfnr sendt pr pm.

 

Off topic, Frode G er det PoloClassic på bf.net?

Visste ikke at det bodde noen g60 guruer like i nærheten :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som sikkert noen har sett tidligere her på forum, så har jeg en g60 som ikke går som den skal, den virker som den gå på 3cyl. Fikk henta fram slangen til ecu-en å fant utav at den var pill råten rett ved innsuget/nippelen, så korta den inn 1cm, gjør dette noe?

 

det sies jo at den må være 1000mm??

 

har ikke fått testa noe enda, for det lekker noe skikkelig bak ved bensinpumpa... er det noen svakheter her noen vet om kanskje? Hvike andre bensin-pumper kan passe? golf 1/2/3/vento/passat??

 

Ingen fare å korte inn 1cm, bare "positivt" det ;)

 

Det er MAP sensoren i ecu som sitter i andre enden av slangen. Denne måler hvilket trykk det er i innsuget og kalkulerer ut i fra dette trykket sammen med tempratur på lufta og turtall på motoren, hvor mye luft motoren får og tilsetter bensin etter dette.

 

Alle slanger vil gi ett trykktap, og ecu er korrigert litt at den oppveier trykktapet som blir i den 1000mm x 3,2mm inv. Ø slangen.

 

Korter man inn slangen vil trykktapet bli mindre, ergo får MAP beskjed om at trykket er høyere enn hva det "faktisk" er, dette vil føre til at motoren får litt ekstra bensin. Mange som bruker dette for å gi motoren litt ekstra bensin ved f.eks bytte til mindre ladehjul.

 

Hadde man istedet lagert slangen lengere kunne følgene blitt katastrofalr, MAP ville tro trykket var lavere enn hva det faktisk er og tilført bensin deretter = mager blanding. Gjør ikke lambda og bankesensor jobben sin da vil det rase fort.

 

Ryker slangen derimot så vil ecu skjønne at noe er galt og gå i nødmodus. Da vil MAP sensoren konstant få signal om 0 bar, og det er jo ikke teknisk mulig å ha på alle turtall, selv på en G60 motor.

 

Bensinlekkasje høres ikke bra ut, Har du pumpe i tanken eller pumpe i tanken og under bilen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Off topic, Frode G er det PoloClassic på bf.net?

Visste ikke at det bodde noen g60 guruer like i nærheten :)

 

Regner med at han mener Frode Gimnes, siden jeg aldri har eid G60 selv ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er Gimnes ja. :)

 

Jeg kjenner 3 Frode G i Vw-Audi sammenheng, ikke alltid like lett detta. :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen fare å korte inn 1cm, bare "positivt" det ;)

Bensinlekkasje høres ikke bra ut, Har du pumpe i tanken eller pumpe i tanken og under bilen?

 

Har en pumpe under bilen, finnes det en pumpe i tanken og, altså to? eller er det enten eller?

 

har ikke jekka opp enda...bare stakk huet så langt ned jeg kom å så en stor brankett, 20x20cm festet i gulvet på bilen, drypte derfra, vet ikke noe mer, står å skrur i grusen, så minst mulig gjøres, får låne garasje når det kommer helligdager, så da skal mest mulig gjøres...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.