Audi S6 C4 - hardhet/dempere/fjører

Anbefalte innlegg

Hei,

har en C4 S6 med Gule Koni dempere både foran og bak.

Bilen er senket, men vet ikke hvor mye eller hvilke merke det er på fjørene, de er iallefall røde (ser for meg at de senker rundt 40mm, da de er lavere enn biler som har Eibach senk).

Det som er problemet,er at jeg har ca. 3/4 av hardheten stilt på demperne foran, uvisst bak da jeg ikke har hatt av demperne bak, men demperne blir bånnet/slått helt ned ganske regelmessig ved f.eks dumper i veien o.l.

Vil det hjelpe å f.eks bytte til andre fjører eller er det andre typer dempere som er tingen?

Har lest en del her på forumet, og de fleste sier at Gule Koni er for stivt osv, men mine er jo heller motsatt selv om de er stilt nesten til det hardeste?

Har fjører mye å si på hvor myk/stiv bilen blir?

Har også hørt at man bør bruke kortere dempere om bilen er senket mye. Vil dette evt. hjelpe?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres nesten ut som demperne har tatt kvelden..? Er de gamle/gått langt disse koniene?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Koniene foran er kjøpt april 2010.. Så de er ikke veldig gamle..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan fjørene være for slitt slik at demperne ikke klarer å holde bilen som de skal?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tok nettopp av en kav gåen koni demper på min nå, bytta til BIlstein rundt om. Mulig Koni ikke har dimensjonert riktig på disse bilene..? Bilsteinene foran er ihvertfall krafig mye mer biffe enn koni sine

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.