Audi S2 første oppstart, oljepåfylling

Anbefalte innlegg

Hei, det er snart klart for første oppstart etter overhaling av motoren min og jeg lurer på om retur inntaket fra turboen inn på blokka leder rett til oljepumpa, så jeg kan fylle olje der første så jeg får oljetrykk med en gang jeg skal starte bilen.

Hvilke løsning burde jeg bruke på oljekjøler? Jeg har brukt den org kjøleren men oljetempen blir alt for høy ved hard kjøring, hvis jeg kjøper et kit med kjøler og ny oljefilterholder er det ingen steder å feste olje tur til turbo..? Jeg hadde tenkt å sette kjøleren bak grillen der den ekstra radiatoren har sittet, noe som mange har gjort og det er vell den beste plasseringen?

Martin.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, går ikke turboreturen rett i bunnpanna?

Det greieste er å helle/pumpe olje inn i trykksiden i oljefilterfestet samtidig med at man dreier motor feil vei. Da går man olje ned i oljepumpa slik at den blir skikkelig vætet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

skru ut pluggene og hold starteren? fikk 3bar trykk jeg på starteren :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, går ikke turboreturen rett i bunnpanna?

Det greieste er å helle/pumpe olje inn i trykksiden i oljefilterfestet samtidig med at man dreier motor feil vei. Da går man olje ned i oljepumpa slik at den blir skikkelig vætet.

Da må jeg nok pumpe det inn fordi motoren står ikke rett i motorrommet, jeg tviler på at jeg klarer å helle, skal jeg skru av olje tur til turbo og prøve å få det inn der da? tur og retur til oljekjøleren går værtfall ikke da de peker nedover.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stemmer på Christians forslag, men jeg hadde vel bare plugget ut tenningsmoduler og injectorer noen sekunder, det blir veldig fort trykk på systemet, er du i tvil så kikk nedi oljelokket!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stemmer ikke på Christians eller Bjørn Eriks forslag ;)

Det har gått bra i mange tilfeller. Men det er også mange eksempler på at folk har dratt på starteren i lange tider uten å få trykk, jeg vil også tro det finnes eksempler på de som har startet og ikke fått trykk.

Spesielt dersom oljepumpa er ny eller har vært demontert og vasket slik at den er tørr, så vil den ikke nødvendigvis klare å suge noe olje.

Når jeg har overhalt motor har jeg ikke engang hatt lyst på tanken om at lagre og sylindre skal gå mange sekunder rundt uten godt oljetrykk. Det har jeg unngått ved å sørge for at oljepumpe er våt av olje slik at den suger.

Men for all del, det er bare å eksperimentere med dette for den som vil : rolleyes

Her er en inspirasjonstråd vedr manglende trykk: http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=103128

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ville heller gjort sånn, og vert sikker på at trykket er der og har passert gjennom turboen, enn å helle litt i pumpen for så gå rett på starting og krysset fingrene for at trykket kom.

De fleste setter vel delene inn med olje regner jeg med når de setter sammen motoren, jeg vil ikke kalle det for eksperimentering.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for svar, da har jeg fylt olje i 1 time å fyllt 2 liter:P en sto på en stol med trakt og jeg trykka inn en slange inn der oljefilterholderen er festa, så håper at olje kom inn til pumpa og ikke bare rett ned i bunnpanne..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.