Anbefalte innlegg

Har nettop kjøpt en coupe som jeg har satt sammen igjen men her om dagen var det pluselig ikke gnist på pluggene lengere. Har prøvd og feilsøke litt men er dessverre ikke så god på dette. Det eneste jeg har kommet fram til er att det ikke er noen form for spenning på den grønne ledningen i midten som går inn på coil: klø :

Noen som har en ide? Er hallgiver eller hva er det som gir den grønne ledningen spenning?

Prøvde forresten på en aar motor i dag og uten stikket på fordeleren får jeg samme målinger som på 7a motoren.

På forhånd takk for all hjelp..

coil.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter litt mer feilsøking finner jeg ut att den grønne ledningen på fordeler gir konstant 5v. Skal ikke denne bare gi signal når den passere "vinduet"?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jo, stemmer det. Grønn/hvit ledning fra fordeler gir pulser til tenningsmodul ved coil. Ta av fordelerrlokket og sjekk at det ikke ligger metallspon på pickupen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for det :) Skal bytte hallgiver i løpet av uka og satser på att det er den.

Mvh Roger.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.