Anbefalte innlegg

Pr idag ser bilen min sånn ca slik ut... bortsett fra en liten skade da.

mars05.jpg

Er det stor operasjon å få på b4 panser med rs eller s2 front? i like this :D

attachment.php?attachmentid=13727&stc=1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har vært ørten tråder som omtaler dette tidligere - bruk søkefunksjonen ;)

Nei, det er ikke vanskelig, men du må betale i dyre dommer for S2 og RS2 fangere. Ellers skifter du panser, skjermer og T-stykket som holder panseret etc etc. Bare å skru i vei.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så vidt jeg har forstått av bilder og min tidligere søken på dette fenomenet trenger du ikke bytte skjermer da disse er lik B4 på en coupe.. Så da er det panser, frontseksjon, lykter og fanger..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

men på en 90 quattro må man bytte skjermer?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

men på en 90 quattro må man bytte skjermer?

Stemmer.....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

o k! og sry. og takk : haha :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det enkleste med tanke på t-stykket er å få tak i et fra b4. Skru av selve låsedelen (plasten) fra dette og sett over på det t-stykket du har fra før. Det gjorde jeg og det funker veldig bra.

At man betaler i dyre dommer for ny fanger og panser er jeg ikke helt enig i, da du får en mye "nyere" bil til en billig penge :)

mvh

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja...nå har jeg brukt noen timer på å gå igjennom sånn ca ALLE postene vedrørende b4 ombygging. Så det jeg nesten helt har bestemt meg for er å skaffe meg: B4 panser, låse del til midten + plater til sidene.

Det jeg lurer på er om jeg trenger no grill list til å ha inni b4 panser hullet foran? hvis jeg kjøper panser på nbs altså? Eller er det bare å kjøre på med netting åsså blir det bra kanskje..? hva er penest i forhold til fargen på bilen, svart netting eller alu farget netting?

02177.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis det er selve grillen du tenker på ville jeg kjørt på med en RS2 grill... feteste B4 grillen det synes jeg..

Husk at du må bytte lyktene og, dine er litt for brede og kommer bak grillen..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Joda, det går.. 6000 for lykter er jo tyveri.. Måtte sett å fått noe brukt da.. Helst linselykter fra RS2 seff :D Grill må du vel også få tak i brukt for ikke å bli totalt robba..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De platene over lyktene tror jeg ikke du trenger å bytte. De er i alle fall ikke byttet hos meg, og på min sto det b4 80-lykter før, og nå lykter fra cab/s2 med parklys ytterst. Org var lyktene som Helge Gjerset sine. Et t-stykke (med låsemekanismen) fra rs2 skal være likt som andre b4, men det passet ikke på min. Derfor flytta jeg bare over selve låsedelen. Funker som f :)

edit: Hovedlykter fra b4 cab/s2 får du tak i for 1500-2000, mens rs2-lykter koster 2500 i tyskland, 3000 i sverige og ca 3500 på bruktmarkedet i norge. det er i alle fall de prisene jeg ser oftest.

mvh

EW

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

2500 + moms lr.no fra tyskland ? Er det bare "plug&play" eller må det endel kobling til? stor sak? så at http://www.totsteile.ch/ hadde lykter til meg..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Plug & play ja :) vet ikke hvor mye Tots skal ha, men på ebay går de for ca 2500. Om du trenger å betale moms er jeg ikke sikker på, men må du betale moms inn til norge, så kan du få tysk moms refundert om du sender inn kvittering på kjøpet til tollvesenet. Hvordan dette fungerer er jeg ikke helt sikker på.

mvh

EW

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.