#1 Skrevet Juni 20, 2011 På vei mellom Stavanger og Oslo forrige onsdag, opplevde jeg at Sciroccoen nykket kraftig under akslerasjon i 4. gir og motorlampa begynte å blinke. Slapp opp gassen og motorlampa stoppet å blinke... Fortsatte deretter turen, men unngikk å bruke full gass, og slapp dermed mer nykking. Hadde allerede time hos Møller Bil Sandnes på fredagen, så ba dem bare sjekke opp i dette da. Resultatet viste seg å være feiltenning på sylinder 3 og det ble bytte coil på garantien. Fortsatt opplever jeg små rykk og napp i bilen under akkslerasjon i 4.-6. gir. Skal inn på Møller på onsdag og kjøre sammen med mekaniker, så satser på at dette løser seg fint. Men jeg er litt nysgjerrig på om flere har opplevd dette på 1,4 literen? Har lest ett par andre plasser at dette er mer eller mindre et velkjent problem på denne motoren.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 21, 2011 Uff da, det der er kjedelige greier. Har lest om problemet selv på utenlandske forum, men det virker utelukkende som dette kan være et problem på de tidligeste modellene (uten at det hjelper i denne saken). Er veldig spent på hva Møller finner ut/gjør her. Det eneste lyset i tunellen er vel at VW bør vite hva det gjelder. Det er første gang jeg hører om dette i Norge. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 21, 2011 Jeg måtte bytte alle stempla i min.09 mod rocco kmstand 33.000,skallet av samtlige stempel,motorlampe lyste,fil på forbrenningsutsettere(coil),bilen funka i 400meter,samme feil igjen.Bytte av stempel 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 22, 2011 Uff da, det der er kjedelige greier. Har lest om problemet selv på utenlandske forum, men det virker utelukkende som dette kan være et problem på de tidligeste modellene (uten at det hjelper i denne saken). Er veldig spent på hva Møller finner ut/gjør her. Det eneste lyset i tunellen er vel at VW bør vite hva det gjelder. Det er første gang jeg hører om dette i Norge. Var ute nå nettopp og kjørte me mekaniker fra Møller. Han fikk opp tenningsfeil på sylinder 2 og 4, så da ble det bytte av de resterende tre coilene også... Han (mekanikeren) fortalte at det hadde vært mye dårlige coiler ute å gått, og at de tidvis nesten hadde skiftet coiler oftere enn tennplugger. Men nå er ihvertfall problemet registrert i systemet, så skulle det bli problem av dette seinere, bør det vel gå på garantien? Jeg måtte bytte alle stempla i min.09 mod rocco kmstand 33.000,skallet av samtlige stempel,motorlampe lyste,fil på forbrenningsutsettere(coil),bilen funka i 400meter,samme feil igjen.Bytte av stempel Skikkelig kjipt!! Håper at jeg slipper "billigere" unna, men en vet aldri... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 24, 2012 Min gamle Rocco endte også på verksted med motorhavari etter at jeg hadde solgt den i fjor. Det var en '09 modell, 1,4l motoren. Den hadde gått 30K km når jeg solgte den. Vet ikke hva som var årsaken, men det virker som at det er noe som ikke er helt som det skal være. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 24, 2012 Vi har vel totalt byttet nærmere 10stempel på disse motorene siden de kom.pågrunn av feiltenning registrert i feillager Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...