Hva er det som er forskjellen på 3,0tdi på 205hk og den på 224hk? bedre med 2,7tdi?

Anbefalte innlegg

Hei

Ser litt på a6 eller a4 med 3,0/2,7 v6 tdi quattro

Hva er best holdbarhet av disse?

Har en A4 3,0tdi quattro(2006mod) som vi er litt int i,den er på 205hk

Og en A6 2,7tdi quattro(2006mod)

Er 2,7tdi bedre en 3,0tdi??

Er det noen av disse man bør holde seg unna????????

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stort sett de samme feilene som går igjen på begge motorene, altså innsugsmanifolder og spjeldmotorer som ryker.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spjeld på TDI?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alle nyere TDI har stoppspjeld før EGR på innsuget.

Men var ikke det jeg mente, mente motorene som styrer spjeldene inne i innsuget, som regulerer størrelsen på portene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva er det som er forskjellen på 3,0tdi på 205hk og den på 224hk?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror det bare er elektronikken. De har samme dreiemoment, 450Nm, og BSR ser jeg oppgir samme sluttresultat etter trimming for begge motorer. Selv vurderte jeg både A6 2,7TDI og 3,0TDI. Ut fra tester (både egne og leste) viste det seg at 2,7-literen kan være litt treg i avtrekkeren fra stillestående, som om den ikke vil slippe alle kreftene gjennom automatkassen. Sikkert litt irriterende hvis man skal kjappe seg inn i en åpen luke i trafikken.

Ellers sier de med erfaring fra begge at det er ganske stor forskjell på dem ift. krefter. 2,7 blir mer "cruiser" med nok krefter til forbikjøring, mens 3-literen har litt ekstra "moro-faktor". Noen sier også at 2,7-literen har bittelitt penere gange, men uansett synes jeg lyden, respons og krefter i 3-literen er helt topp (har ikke vært helt dieselfrelst tidligere..).

Superøkonomisk er den ikke. Jeg klarer vel 0,7 på langkjøring, mens med småkjøring i området blir det gjerne minst 1,1.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for masse flotte svar her:)

Leste i en tråd her at kjedestrammeren og glødeplugger burde byttes.

Hva koster det evt å få byttet kjedestremmer??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen flere??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ift kjedestrammer har jeg hørt det gjelder de første modellene. Akkurat hvilke vet jeg ikke, men denne kom jo allerede i 2004 på A6 4F (sedan).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.