Montering av mellomakseloppheng S6 c4

Anbefalte innlegg

Noen som har tips vedr. bytte av mellomakseloppheng. Har aldri gjort dette tidligere.

Må man balansere aksel etter bytte, eller er det bare å demontere gammelt lager og sette på nytt??

På forhånd takk for svar.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du bør merke av hvordan opphenget er skrudd fast i gulvet for det kan justeres. Og så må du merke av når du deler akslingen for å bytte lageret. De to delene står på splines og bør tilbake på samme plass. Gjør du det så skal det ikke være nødvendig å avbalansere igjen. Er enkelt å bytte lageret når du har fått delt akslingen. Ha loctite på bolten når du setter det sammen igjen. Nå vet ikke jeg hvordan det er på S6 men jeg bytta på en RS4 b5 og der måtte jeg slipe til en nøkkel for å komme til bolten på akslingen.Trangt!!! Har sett at det er bedre plass på S2'en min så mulig det er det på S6 også:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bentleymanualen sier at akselen MÅ støttes opp når du tar den ut/inn med et langt verktøy, men tipper de fleste bare er forsiktige. Vurderer selv å bruke en stokk med etpar skistropper for å ikke belaste midtleddet mer enn nødvendig når Nazze skal til pers!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.