tenningslåsen vil ikke "holde"

Anbefalte innlegg

Har hatt litt problemer med tenningslåsen i det siste. Når jeg starter må jeg vri nøkkelen litt tilbake for å få blinklys til å virke. Så ista så satt nøkkelen fast, så jeg måtte bruke "makt" for å få den ut. Nå vil ikke tenningslåsen "holde" på nøkkelen, så nøkkelen går bare tilbake når jeg har startet bilen, så den stopper.

Mulig å fikse noe sånt? Eller er det bare å kjøpe ny tenningslås?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tror ikke det er selve låsesylinderen som er problemet, høres mer ut som el-delen, evt rattlåsdelen (kanskje begge deler?) som lager trøbbel for deg. Du bør demontere for å kontrollere hvilken av delene som er defekt. Skaffer du deg en brukt rattlåsdel, så kan du også flytte over låsen til din "nye" del, slik at du beholder nøkkelen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet ikke hvordan det er (eller om det er mulig i det hele tatt) å bytte bakstykke, men på Både cabben og S4'n er det en relativt grei joob, og feilene kan være akkurat som du beskriver..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.