Sjekk/feilsøking av hallgiver G60

Anbefalte innlegg

Har et lite problem, bilen vil ikke starte og det er verken gnist eller strøm til dysene, er derfor da ganske sikkker på at det er hallgiveren som ikke fungerer....

 

så spørsmålet, jeg har tatt ut fordeleren for å få sjekket den lettere, så satt jeg + og - på den, og målte da mellom signal og -, ingen utslag... mener det skulle kommet 5Volt der når jeg roterer fordeleren slik at de feltene dekker eller bryter føle område til giveren....

 

Er det noen som kan avkrefte eller bekrefte denne metoden?

 

Takker så meget for svar :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Måten jeg bruker for å sjekke er ca den samme. lar kontakta sitte på, måler om det er 12v på + og at det er jord på -

 

Er det ok er det bare å snurre rundt fordelern og måle på den i midten, SIGNAL, hvorvidt voltmeter er tingen å bruke vet jeg ikke, aldri prøvd det.

Bruker en sånn testlampe med en rød diode, da ser man fort om det kommer signal regelmessig. Koster 50 lapp på bilrekvisitabutikk.

 

Hender det blir kast i kransen til halgiveren og, da ka man se det visuelt at den er gåen, treffer metallet borti sensoren blir den fort kass.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar Ole...

Mener jeg gjorde det slik når jeg skulle sjekke om jeg kunne bruke den sammen med Haltechen en gang se (den skulle ha 5V), men er så forferdelig glemmsom :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har nå testet med en annen fordeler som jeg vet fungerer, men fortsatt ikke noe liv...

 

Sylindrene er helt tørre og ikke noe gnist...

 

Noen som har noen formening?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fant ut nå, feil m/hjernen, testet så med en annen... (takk Kim :) )

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen årsak, veit ikke hvor mye hjelp det var men..hehe, bare hyggelig å kunne hjelpe : ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fant ut nå, feil m/hjernen, testet så med en annen... (takk Kim :) )

Strange.... den hjernen funket sist jeg brukte den (dersom det er den du har testet da)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.