Problemer med ABS og Diff sperre på -93 S2

Anbefalte innlegg

Hallais! :)

 

Har Litt problemer med bilen min, kan ta ABS først, kort sagt så fungerer den ikke, abs lampa inne i bilen lyser konstant, har målt på følerne og i følge en kompis som er mekaniker så er de i orden..

Har prøvd å kjørt diagnose på bilen, men de får ikke kontakt med hjernen, sikkert pga chip eller noe.

 

Har også problemer med diff sperra, i begynnelsen så slo den seg in bare noen ganger, deretter så ville den ikke slå inn i det hele tatt, har aldri trykket på knappen mens jeg svingte e.l, nå lyser det heller ikke på knappen inne i bilen, har også sjekket for lekkasje, fant ingenting..

 

Har sjekket sikringer osv da.. :)

 

Noen som vet hva dette kan være ?

 

Også en liten ting til, den gummibelg saken som sitter under mansjetten til girspaken har røket, så er litt kjip giring for tiden.. passer den fra de fleste andre b4 karroserier ? har 6 trinns..

 

-Lasse

 

PS: ble vel knotete forklart noe a det her, men skjønner det vel :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som har noen supertriks ? :(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En siste bump :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei. hvordan målte du sensorene ? :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det kan være diffen din som gjør at abs kødder. jeg herja litt med min og har ikke klipt ledningen til diffsperra så den slår seg ut automatisk. problemet med min var at jeg gikk hardt på gassen igjen før den hadde slått seg helt ut så den har kilt seg sånn halveis på vei ut og da tror abs at den er koblet til.

sperra er ikke inne men den har ikke gått tilbake til normalt sted så bryter over diffhuset tror at den er inne

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du inspisert servoarmen til diffen? Altså den som dytter på sjaltegaffelen? Har sett på flere biler at den har vært skadet, samt lekasje rundt der. Kan også være enveisventilen som har gått i stykker. Kan prøve å dytte sperra på for hånd mens ene bakhjulet er i lufta. Da ser du fort om selve mekanismen funker, samt lysene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du skal kunne låse diffen manuelt på selve diffen når du er under bilen. Hvis dette funker vet du at diffen er ok. Da er det enten pumpen som styrer låsingen eller bryteren til pumpen som ikke virker.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for innspill, gammel tråd, men problemet er fortsatt ikke løst.. :(

 

Har kommet litt lenger, viser seg at problemet er elektrisk, den svarte og blå ledningen som går hele veien, skal visst ha spenning, men har målt litt, og den har ikke det, ser ut til at strømmen blir borte en plass mellom sikringa (er 12v på sikringa) og den blå kontakta under dashen med 8 ledninger inn i.. noen som har noe peiling hva det kan være ? for når det gjelder strøm er jeg helt blåst... :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser du har testa for lekasjer. Men har du testa om tilbakeslagsventilen fungerer? :)

Ville kanskje prøvd å bytte vakumkontrolleren også. Den som sitter under baksetet med slanger inn på.

Bare prøvd å bytte for å evt eliminere at det er feil i den..

 

 

Difflock1.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nai :) hvor sitter den ? og det siste relè der sitter ikke på tegninga jeg har! (s31) hvor er aux. relay carrier ? ;p

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den sitter vel ved innsuget et sted vil jeg tro. Er ikke så fryktelig kjent med 5'er.. Men sikekrt noen som kan si det.

 

Vil tro s31 er sikringa for difflåsen jeg (?).Usikker på hva in aux. relay carrier betyr...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det satt iallefall en bak-ventil under baksetet :) sikringa for abs og diff er jo nr 31, s¨er sikkert bare den.. men er ganske sikker på at problemet er elektrisk, siden den svarte og blå ledningen ikke har spenning.. :/ takker for innspill læll ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Svart og blå ledning er jo ut ifra sikring så den burde jo ha 12v. Er ikke noe brudd eller dårlig kontakt i kontakter e.l.?

Måler du 12v på kabel 3 på J187, kabel 6 på E121, eller kabel 2 på J145? ut og inn på blå kontakt T10d?

Må jo vare rundt der ett eller anna sted, etter som det er strøm etter sikring, men ikke lenger? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er det som jeg forundrer meg over, det går 12v gjennom sikringa, også har jeg målt på den blå kontakta, som er det nærmste sikringa,(tror jeg ? :P ) å der er det ikke spenning, eller sitter det noe etter den kontakta som jeg ikke ser ? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Løst! :D

 

Synderen var en startsperre som var koblet ut, denne var da koblet sammen med sikringen til ABS/Diff, så bare koblet sammen de så var det i orden! :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.