Ønsker tips og triks til skifte av girkasse - S4 C4

Anbefalte innlegg

har søkt og lett litt etter en tråd med tips og triks for å gjennomføre en enkel og effektiv bytting av girkasse, i mitt tilfelle dreier det seg om bytting av en 5trins kasse i en s4 92mod, da jeg etter ombygging av motor og litt leking mistet revers,1. og 5. gir:S

håper noen har noe matnyttig å bidra med her:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøp Haynes manualen, der står det ganske rett fram regner jeg med ;) Du trenger den vel når du skal begynne å skru på alt mulig annet etter hvert også.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøp Haynes manualen, der står det ganske rett fram regner jeg med ;) Du trenger den vel når du skal begynne å skru på alt mulig annet etter hvert også.

hvor får jeg kjøpt den? finnes den i pdf format eller noe slikt på nett?=)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan også sterkt anbefale servicemanualen fra Robert Bentley, du finner den på blauparts.com, amazon og på flere hjemmesider.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eneste ulempen med Bentley-manualene er at de ikke alltid har info om alle motorene som finnes i Europa. F.eks i mitt tilfelle (A6 C5) så har de ikke 1,8T med, kun V6'ere. Men forutenom det så er jo Bentley-manualene mye mer utfyllende og med fargebilder etc, så slik sett mye bedre enn Haynes.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg kan gjøre et forsøk iværtfall

- skru av mellomaksling (pass på shimsa til mellomakslingoppheng så du får riktig høyde på det når du monterer)

- drivakslinger forann (trenger bare å løsne indre ledd

- hvis du har procon ten så løsne en arm som sitter på passasjer siden av kassa så du får av vaierne.

- skru av slave sylindern til clutch. (ta den av uten å skru av slangen)

- Giroverføring. ta av stagene som sitter på kasse (det er vel en skrudd og en som bare vippes av)

- fjern el kontakter (mener det sitter en på hver side av kasse.

- skru av starter (kjekt å koble fra batteriet først)

- tror du må av med eksos. dette ser du best selv

- skru ut alle boltene som holder girkasse til motor.

- lirk av girkassa og ha med deg en kompis for den er tung uten girkassejekk

går ut ifra at du har bukk? det gjør iværtfall jobben en del enklere.

mulig jeg har glemt noe her men det viktigste er å ta seg god tid så du får gjort det riktig. se gjerne over før du drar kassa rett av så du ikke river av noen ledninger eller noe.

på midten av kassa på toppen så sitter det et klammer til et vannrør som kan være litt køddent å få av.

lykke til :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.