Bytte av dynamo og strammehjul til reima - 2,5tdi V6

Anbefalte innlegg

Noen som har erfaring med dette ?

Dynamoen virker ikke lenger og for å bytte denne ser det ut som om hele fronten må demonteres ???: bh :

Ikke en billig sak ,ringte Audi Kristiansand og fikk pris på 3600,- for dynamo og 3900,- for montering av denne ...(3 uker vente tid på verkstedet)

Fikk i stand avtale med Kristiansand bilverksted a/s 4000,- og dynamo fra Norsk bildelsenter til ca 2500,-

Rystende priser og sinnsyk plassering på dynamo.

Har byttet turbo ,diesel pumpe,luft mengde måler og alt til kamakslingene ...: gråter :

:tilber: Audi`en min har fått navn som fortjent :Brumle !!!

Den går så det griner etter ...: fis :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis jeg ikke husker feil så har jeg skiftet dynamo på min uten å demontere fronten. Det er meget trangt og tar derfor lang tid, men det er mulig. Det kan godt hende at det er raskere å demontere fronten.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bytte av dynamo og strammehjul til reima på en Audi A6 2,5TDI 180HK

Hvor mange timer kan et verksted ta for det ?

Fikk pris på dynamo bytte 4400,- så oppdaget de at stramme hjulet var skjevt og det burde byttes ,ca 5 timer extra er det mye eller ???: bh :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ved den angitte prisen 4400 på dynamoskifte, inkluderte dette at fronten var av? Hvis så var tilfelle så tror jeg ikke at de bruker 5 timer ekstra. Hvis dynamoskift skulle foretas uten å ta frem fronten, så er 5 timer ikke langt unna sannheten. Da må man ha frem hele fronten, av med flere av dekslene i front av blokka, av med klimakompressor og av med oljekjøler før man kommer til den svære braketten som holder strammehjulet.

 

Ingen uvanlig feil at strammer-braketten slites og må byttes. Braketten koster også sine tusenlapper, tipper over 3000.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei!

Har selv mistet ladingen på min 2,5tdi, og skal til å sjekke dynamoen. Feilen forekommer sannsynligvis pga en oljelekkasje. Det ligger olje oppå dynamoen ser jeg.

Hvordan greide du å bytte dynamo uten å ta av fronten for å lage slakk på reimene? Det må jo være tilnærmet håpløst å få det på igjen. Tenker også at slakken på reima gjør at den kan hoppe av på andre hjul inni der?

Fint om det fremdeles er kontakt å få på en tråd fra 2011 :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har kjørt i årevis med olje på slik dynamo, tviler på at det nødvendigvis er oljen som tar disse.

Lenge siden det dynamoskiftet, men såvidt jeg husker så kommer du til strammemekanismen til remma og får slakket den, så hekter du den pent av dynamoen og hekter den deretter opp i stram posisjon med en strips så den ikke faller av andre hjul

Men er så trangt at man blir motløs bare av å tenke på det :P

 

Det raskeste er muligens å ta fronten ut i servicestilling.

 

Masse info om motoren i samletråden: http://forum.vacn.no/showthread.php?141194-Samletr%E5d-motor-V6-2-5tdi-(AFB-AKN-AKE)-feil-fusk-startvansker-r%F8yk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.