Må vibrasjonsdemper byttes ved regskift

Anbefalte innlegg

Har kjøpt en frontskada 2000mod Passat stv 1.8T og tenkte at siden fronten først er av så bytter jeg regreim samtidig. Lurer da på om jeg må bytte vibrasjonsdemper.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må og må, jeg tar aldri sjangsen ihvertfall ikke på egen bil

Delen koster vel ca 1500kr, tenk deg hvor dyrt det kan bli om du ikke bytter den........? !

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da blir det å slenge den på sendinga fra USA på Mandag

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må og må, jeg tar aldri sjangsen ihvertfall ikke på egen bil

Delen koster vel ca 1500kr, tenk deg hvor dyrt det kan bli om du ikke bytter den........? !

Vi snakker nå om reimskivehjulet i front av veiva? Er dette en del hvor gummien raskt går i oppløsning på akkurat disse motorene, siden du mener at den bør skiftes i dette tilfellet?

Personlig ville jeg tatt en grundig inspeksjon av gummien for å se etter store sprekker eller om vulkaniseringen er i ferd med å løsne. Hvis den ser bra ut så er det liten grunn til å skifte den ut.

Du vil som regel høre at det oppstår rakling og ulyder lenge før hjulet ramler fra hverandre.

Jeg ville mye heller skiftet ut hydrauliske ventilløftere og simringer på veiv og kam når register ble skiftet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei er ikke vibrasjonsdemperen jeg mener på reimhjulet, er hydrauliske strammeren til tannreimen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei er ikke vibrasjonsdemperen jeg mener på reimhjulet, er hydrauliske strammeren til tannreimen.

Den vurderingen støtter jeg i såfall fullt ut.

Lurer på om Bjørnar mente den hydrauliske strammeren eller vibrasjonsdemperhjulet?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mener den Hydrauliske strammeren. Møller mente faktisk at den ikke behøver å byttes ved førstegangs regbytte: klø : da den holder ett skift. Jeg bytter alt foran der inkl simringer på kam

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.