Anbefalte innlegg

Skal polere bilen min, og da tenkte jeg å bruke Autosol på kromlistene rundt om på bilen. Hva syns folket om det? Er det andre produkter som er bedre og bruke? - Og, siden jeg er helt rykende fersk innen bilpleie, hva brukes til å ta på og av Autosol? Er pusseull noe å bruke til å ta på og mikrofiberhåndle/klut til å ta av?

Takker for svar!

 

 

Mvh Hans Olav

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Autosol inneholder for mye slipemidler synes nå jeg, så ville testet forsiktig først. Kan fort legge igjen endel riper. Hva slags bil sitter listene på? På mange nyere vag er det et slags plastikklag over krommen på listene, og ofte er krommen oksidert på innsiden av plastikken. Da kan du holde på en stund uten resultat..:(

 

Bruk en skumpad når du påfører og jobber med produktet og en microfiberklut til å fjerne med

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Autosol inneholder for mye slipemidler synes nå jeg, så ville testet forsiktig først. Kan fort legge igjen endel riper. Hva slags bil sitter listene på? På mange nyere vag er det et slags plastikklag over krommen på listene, og ofte er krommen oksidert på innsiden av plastikken. Da kan du holde på en stund uten resultat..:(

 

Bruk en skumpad når du påfører og jobber med produktet og en microfiberklut til å fjerne med

 

Det er en Audi A4 2002 modell. Er det plastikklag over den da? Er noe annet det kan være bedre å bruke enn autosol?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De fleste metalpolisher er litt grove, Autosol er derimot veldig grov.

Jeg kjøpte en boks Meguars All metal polish for noen år siden, og den fungerer mer som en skikkelig rens der Autosol sliper.

Så er det snakk om forurensning og mild oksidering, holder det lenge med en fin polish. Gnukker selv med en billig microfiber-klut.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar! Prøvde meg med Autosol jeg. Synes det ser bra ut, men ser ørsmå riper når man går helt innpå. Er det da bedre å bruke en uten slipemiddel senere?

Bør jeg nå ha på voks der jeg har brukt autsol?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Cola og alufolie :) (seriøst)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Cola og alufolie :) (seriøst)

 

På kromlistene? Det fungerer altså?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På kromlistene? Det fungerer altså?

 

Jepp. Ganske effektivt

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da skal jeg gjøre et forsøk! Takk for tips :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Husk også at de fleste chromelister på audiene er av polert aluminium, så de har en tynn oksyderingshinne som du ikke vil gjennom. relativt ekte chrome finner du derimot på ringene i grillen, og de tåler MYE i forhold! :P

Kjenner meg ikke helt igjen i at autosol er så grov, men den har definitivt mye slipemidler.

En god polish som (Jeg bruker Autoglym sin ultra deep shine) er ofte nok på lister som ikke er for flekkete, så prøv det minst polerende først!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da skal jeg gjøre et forsøk! Takk for tips :)

 

Fått testet dette?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Cola og alufolie :) (seriøst)

 

 

Det har jeg prøvd og fungerer ikke for 5 flate øre!

 

Stedet som var litt oksidert ble helt matt og grått(takk for tipset for noen uker siden Finni:p)

 

brukte Metal polish og det ble strøkent! :)

 

:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Meguiars all metal polish fungerer gull :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.