Ny(?) aksjon på A6 4F Avant - 92B8

Anbefalte innlegg

Har min 07 A6 Allroad (4F) inne hos Møller i dag til service, og fikk beskjed om at det var en ny aksjon på bilen.

Aksjonen heter 92B8. Kort fortalt er det snakk om at spylerslangen til bakluken visstnok ligger rett over komponentene NAVI, TV, DAB forsterker etc i luken til venstre bak i bilen(!) Og slangen har det visstnok med å begynne å lekke, slik at NAVI m.m. blir dusjet i spylerveske, og da snakker vi selvsagt full kortslutning.

Så da bytter de en kobling, noen pakninger og selve slangen, til noe med bedre kvalitet.

Dette til info, da jeg regner med at mange her med denne bilen kan være berørt. Det kom ingen tilbakekalling, så de regner det vel ikke som kritisk, og tar det i forbindelse med andre ting.

NB! Jeg har både navi (MMI 2G) og el-bakluke, men tror ikke det har noe å si for aksjonen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for tips :) Skal sjekke dette med Møller, har jo hørt om selve problemet ja..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg spurte for ett års tid siden, og fikk beskjed om at det ikke var noen aksjon på det.

Nå er det forresten aksjon på rust og sinkslipp på dører, kanaler og bakluke på 4F.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette ble tatt på min i fjor. Alle dørene og bakluken ble lakkert. 3 dager etterpå ble jeg påkjørt bakfra :(

Har sendt en forespørsel ang. aksjon 92B8 til min kontaktperson, så får vi se hva han sier..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er nok ingen ny aksjon, fikk til svar at dette ble utført på min i 2007.. Rart det ikke er utført tidligere på din, Erling?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jo det er en ny aksjon..Kom et godt stykke inn i 2011.. eller oppgradering som det nå heter. Det som ble gjort i 2007 er ikke samme løsning som 92B8. Uansett 92B8 er en ny oppgradering, og ikke det samme som har vært tidligere angående spylerveske lekasje. OM du har hatt lekasje før og dette har blitt utbedret, så skal det ikke være nødvendig med videre utbedringer hvis rep den gang er gjort riktig. Da en slik rep er det samme som gjøres på 92B8. En tilsvarende oppgradering som 92B8 har ikke vært før på 4F. Tidligere "løsninger"/"utbedringer" for å unngå at det skal skje er ikke like som den løsningen 92B8 har, da det før gikk ut på å forhindre at bølgeplast rører sprakk.. byttes det i 92B8 ut med gummi slange i det berørte området:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men dette gjelder ALLE 4F som ikke tidligere er utbedret, Stian?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er dette utbedret på facelift modellene? Og hva med denne forbanna sinkslippen, er det også et problem på 2010 4F?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jo det er en ny aksjon..Kom et godt stykke inn i 2011.. eller oppgradering som det nå heter. Det som ble gjort i 2007 er ikke samme løsning som 92B8. Uansett 92B8 er en ny oppgradering, og ikke det samme som har vært tidligere angående spylerveske lekasje. OM du har hatt lekasje før og dette har blitt utbedret, så skal det ikke være nødvendig med videre utbedringer hvis rep den gang er gjort riktig. Da en slik rep er det samme som gjøres på 92B8. En tilsvarende oppgradering som 92B8 har ikke vært før på 4F. Tidligere "løsninger"/"utbedringer" for å unngå at det skal skje er ikke like som den løsningen 92B8 har, da det før gikk ut på å forhindre at bølgeplast rører sprakk.. byttes det i 92B8 ut med gummi slange i det berørte området:)

Jamen, for F... da...! Jeg spurte jo han på Møller om akkurat denne aksjonen, 92B8 var utført.. Aldri mulig å stole på noe som helst :) Vet ikke om det har vært lekkasje tidligere, da jeg kjøpte bilen først i fjor.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er dette utbedret på facelift modellene? Og hva med denne forbanna sinkslippen, er det også et problem på 2010 4F?

Det lurer jeg også på, forhåpentligvis er det meste av tidligere svakheter utbedret på facelift. Det som har vært for dårlig er:

- Sinkslipp (generelt problem på nyere biler, har jeg inntrykk av)

- Knirk under baksete, ved innfestingen

- Knirk fra understell/bakvogn ved kaldt vær (foringer e.l.?)

- Knirk fra tannstang

- Belegg på kanaler som løsner bak forhjulene (vil vel egentlig ikke bli bra før det er noe plast som beskytter der?)

- Lekkasje fra spyleslange til bakrute

Kunne vært fint å vite om dette er utbedret på facelift'en, før jeg evt. går til innkjøp av en slik neste gang..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.