Anbefalte innlegg

Får null start på dieselen jeg driver og skrur på.

Toppakningen skal byttes (den er ikke bra i det hele tatt)

Det er kompresjon

Kommer diesel frem til pumpa (ganske sikker) mye av dieselen som er på har stått over 1 år.

Nye glødeplugger

Nok strøm

 

Motoren sto helt fast når vi prøvde å få den igang første gangen.. Fikk trilla den litt inne på verkstedet og da løsna den. Nå går den fint rundt men fyrer fortsatt ikke.

 

Noen som har en anelse om hva det kan være?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det nok kompresjon? Skal jo være over det dobbelte av en bensinmotor. Hvis det er det, sjekk om "stopperen" får +12V når tenningen er på. Det er den eneste ledningen som går til dieselpumpen. Hvis den ikke får strøm kommer ikke dieselen frem til dysene, da blir det ikke mye liv..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er vel det som er spørsmålet.. Om den har nok kompresjon..

Skal bytte toppakning, men den burde ha startet nå også

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen flere synspunkter?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har sjekket ledningen som Eyvind nevnte? Dra av ledningen på denne ventilen mens tenningen står på, og hør/føl at den klikker. Som sagt, det er denne ventilen som stopper motoren ved at den kutter diesel-tilførselen.

 

Har du sjekket diesel-filteret for vann? Det skal tømmes jevnlig, og vannet samler seg på bunnen av filteret. Det er tappeskrue hvis jeg ikke husker feil. Det skal ikke være nødvendig å lufte dieselsystemet, disse motorene er selv-luftende.

 

Og til sist, du sier at du har nok strøm, er dette målt på batteriet eller på glødepluggene? Hvis du ikke har strøm på glødepluggene, så sitter det en sikring på torpedo-veggen, 50A hvis jeg ikke husker feil. Er denne hel, og det fortsatt ikke er strøm, så er det nok gløde-releet tipper jeg.

 

En ting til, sjekk også jordingen fra chassis til girkasse, denne er en kabel som sitter ved girkassefestet på venstre side av bilen. Jeg har opplevd at bolten som holder denne har vært løs, og dermed gikk Golfen som en dass.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen flere synspunkter?

Vet ikke om det gjelder enda, men da jeg var med Kristian på mandag og prøvde og starte golfen så kjørte vi motoren på starteren i flere minutter til sammen.

 

Hvis den hadde fått diesel ville jeg tro at det hadde kommet en eller annen form for røyk/damp ut av eksospotta, men der var det helt rent og tørt (eksosen går ut 20cm fra en lys vegg på verkstedet, burde blitt merke der synes jeg. Tok ut en glødeplugg, den var også helt tørr. Ikke noen diesel lukt heller.

 

Så for meg virker det som om den ikke får diesel, men vet ikke, har aldri skrudd på diesel bil før :( .

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det gjelder enda.. Samler opp noen synspunkter så jeg får en liste å gå etter når jeg skal skru ikveld eller imorgen :)

 

Takker for alle svar som har kommet foreløpig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis den står i plussgrader skal den starte uten gløding etterhvert også selv om det kan være litt tregt.. Høres ut som stopperen på dieselpumpen enten ikke får strøm eller er defekt hvis kompresjonen er OK. Løsne tilkoblingen på toppen av innsprøytningsdysene og kjør motoren på starteren. Da skal det sprute ut litt diesel der hvis alt er i orden..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.