Anbefalte innlegg

Hei folkens. Har noen 8.5 18 framme og 9.5 18 bak. Et 52 på alle. Som skal stå på en audi rs2. Så eg lurer på kas dekk dim eg kan kjøre på i forhold til quattro systemet og rulleomkrets sånn at det ikke blir helt feil ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

225/35-18 eller 225/40-18 på alle fire hjul er vel det dem fleste kjører på.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

9.5 bak på et 52 vil stikke en god del utenfor. Bygde om til 9" bak, kjører på som nevnt over her 225-35-18.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei folkens. Har noen 8.5 18 framme og 9.5 18 bak. Et 52 på alle. Som skal stå på en audi rs2. Så eg lurer på kas dekk dim eg kan kjøre på i forhold til quattro systemet og rulleomkrets sånn at det ikke blir helt feil ?

 

Tror jeg faktisk ville vurdert 235/35 18 rund baut. 245/35 også, men pga felgbredden bak burde du kanskje ha litt ekstra strekk for å få dekket innenfor. 225/35 eller 40 går vel også, men blir rimelig strekt bak.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her har du 225-35-18 på 9", Falken 452.

IMG_0619.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kommer også ann på hvilken dekkmerke man kjøper. Er stor forskjell i bredde på dekke, for eks. mellom federal og falken.. Jeg kjører federal på s2`n, og med 9,25" felg og med 225/35 18 federal dekk er det så og si null strekk.. Så jeg kjøpte 215/35 til rs2 på 9" federal 595rs. Men 225/35 er en fin dim på rs2`n.

 

Ps: Dekkonline.com om du skal handle deg dekk, veldig bra på priser og frakt inkl. i pris:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for svar. Tenkte å kjøre Falken 452. Sett på dekkonline :D Men snakte med en kar og han mente at 225/35 på alle ble feil rulleomkretts grunnet at eg har 9.5 felg bak. Men ser jo at dere kjører rundt med det så det må jo går greit ang quattro og rulleomkrettsen..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for svar. Tenkte å kjøre Falken 452. Sett på dekkonline :D Men snakte med en kar og han mente at 225/35 på alle ble feil rulleomkretts grunnet at eg har 9.5 felg bak. Men ser jo at dere kjører rundt med det så det må jo går greit ang quattro og rulleomkrettsen..

 

Det skal mer til enn normal dekkstrekk til for at bakdekket blir mindre, så samme dekkdim foran og bak er nok det beste mht quattro-systemet. Evt kombinasjon 225/35 18 og 265/30 18 (men som blir for bredt bak).

 

Ift orig.dim på 245/40 17, så er faktisk 225/40 18 nærmere orig.dim enn 225/35, mens 245/35 18 er det mest riktige. Men pga at Dunlop 8000 245/40 17 dekkene som bilen ble levert på er veldig smale, så må man kanskje litt ned så det ikke subber med bredere felg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hører på dere gutta som kjører med det eg :D hehe Da blir det 225/35 på alle. Takker og bukker for hjelpe :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.