#1 Skrevet Juni 25, 2011 Hei! har lenge hatt problemer med at bilen går i nødmodus, dette forsvant da jeg demonterte turboen å renska opp drite. men nå 5 måneder senere lader den alt fra 0.9 til 2.0 bar. Har ny N75, byttet alt av vacum å sjekket at vnt-staget går greit. når den virker ladet den ca 1.1 bar. av og til virker turboen helt fin, lader jevnt å trutt ca 1.1bar. men neste kjøretur lader den kansje 2.0 bar hele turen til jeg skruer den av igjen. kan det vere ett elektrisk problem? motorkoden er AFN. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 25, 2011 Håper ikke du kjører mye rundt på 2 bar med den lille snurra Bytta du alle vakuumslangene når du bytta N75? Ikke biltema slanger håper jeg? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 25, 2011 kjører ikke mye på 2 bar, tar ikke mer enn 5 sekund før den går i nød byttet alle ja, med skikklige slanger fra tess! byttet også ein "kule" stod som trykkdemper i etka. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 28, 2011 bump. Turboen virker nesten aenhver kjøretur en tur så virker den helt fint hele tiden, mens kanjse neste tur lader den aldri under 2.0bar 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 28, 2011 Sjekka feilkoder (diagnose)? Det er noe som gjør at vnt mekanismen henger seg opp, enten n75 ventilen, vakuum slange® som lekker, koksa fast vnt stag, lekk på slangen til ECU eller map sensor som streiker. Noe mer enn det kan jeg ikke hjelpe deg over nettet desverre 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 3, 2011 Ladetrykket ligger stabilt på 1-0-1.1 bar etter jeg monterte større dyser tilfeldig? eller bruker jeg rett å slett opp mye mer luft? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 3, 2011 tilfeldig 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juli 3, 2011 hmm, kommer vell tilbake igjen da... Onkelen min har vag-com'en min så får ikke sjekket feilkoder heller. men bilen går jaffal som ett olja lyn etter jeg monterte pp764 dysene så får kose meg me det imens 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juli 3, 2011 Er ikke VTN mekanikken som henger seg opp da....flere jeg har hørt med sier at å rense turboen ikke fungerer særlig bra over tid,derfor annbefales det å bytte turboen.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juli 3, 2011 de er jo mulig det, men når jeg renset den å gnikket til den såg nyere enn ny ut å alt gikk uten noen som helst motstand så trudde jeg det sko holde litt lengre 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juli 5, 2012 Ser det er gammel tråd, men har du funnet ut av noe mer? Har en touran med 2.0 tdi som går i nødmodus selv, ved pådrag og oppoverbakker.. Motorkode BKD.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...