Ladetrykk varierer fra 0.9-2.0! 1.9TDI

Anbefalte innlegg

Hei! har lenge hatt problemer med at bilen går i nødmodus, dette forsvant da jeg demonterte turboen å renska opp drite. men nå 5 måneder senere lader den alt fra 0.9 til 2.0 bar. Har ny N75, byttet alt av vacum å sjekket at vnt-staget går greit. når den virker ladet den ca 1.1 bar.

av og til virker turboen helt fin, lader jevnt å trutt ca 1.1bar. men neste kjøretur lader den kansje 2.0 bar hele turen til jeg skruer den av igjen.

kan det vere ett elektrisk problem?

motorkoden er AFN.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Håper ikke du kjører mye rundt på 2 bar med den lille snurra : eek :

Bytta du alle vakuumslangene når du bytta N75? Ikke biltema slanger håper jeg? :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kjører ikke mye på 2 bar, tar ikke mer enn 5 sekund før den går i nød :P

byttet alle ja, med skikklige slanger fra tess! :D byttet også ein "kule" stod som trykkdemper i etka.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

bump.

Turboen virker nesten aenhver kjøretur :P en tur så virker den helt fint hele tiden, mens kanjse neste tur lader den aldri under 2.0bar :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekka feilkoder (diagnose)?

Det er noe som gjør at vnt mekanismen henger seg opp, enten n75 ventilen, vakuum slange® som lekker, koksa fast vnt stag, lekk på slangen til ECU eller map sensor som streiker. Noe mer enn det kan jeg ikke hjelpe deg over nettet desverre :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ladetrykket ligger stabilt på 1-0-1.1 bar etter jeg monterte større dyser :P tilfeldig? eller bruker jeg rett å slett opp mye mer luft?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

tilfeldig ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmm, kommer vell tilbake igjen da...

Onkelen min har vag-com'en min så får ikke sjekket feilkoder heller. men bilen går jaffal som ett olja lyn etter jeg monterte pp764 dysene så får kose meg me det imens ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke VTN mekanikken som henger seg opp da....flere jeg har hørt med sier at å rense turboen ikke fungerer særlig bra over tid,derfor annbefales det å bytte turboen..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

de er jo mulig det, men når jeg renset den å gnikket til den såg nyere enn ny ut å alt gikk uten noen som helst motstand så trudde jeg det sko holde litt lengre ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser det er gammel tråd, men har du funnet ut av noe mer? Har en touran med 2.0 tdi som går i nødmodus selv, ved pådrag og oppoverbakker.. Motorkode BKD..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.