Dårlig starter eller lav ladespenning på Passat 3bg 1,8t?

Anbefalte innlegg

Når bilen skal startes synes jeg den går veldig tregt rundt på starteren. Har akkurat skiftet batteri og det ble litt bedre, men det tror jeg bare var fordi batteri også ikke var helt bra. Har prøvd å sette på en slik "startbooster" og det hjalp litt, men synes fortsatt den går litt for tregt, selv med den på.

Saken er bare den at det er bare 1 år siden (i følge forrige eier) at starter ble skiftet. Altså batteri er nytt, slik at det er det ikke. Spørsmålet er da om det er for lav ladespenning eller om starter er dårlig?

Slik jeg har erfart før har det liksom vært slik at starter har funka i "normal hastighet" helt til den plutselig ikke funker lenger, men i dette tilfellet virker det som om den går tregere.. : klø :

Ladelampa har jeg aldri sett lyst forresten og ingen feilmelding på diagnose heller.

Er dette et vanlig problem på 3bg?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dårlig kabing(mål spenningsfall/startstøemmen) eller dårlig starter.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.