#1 Skrevet Juni 25, 2011 Hei! Har den siste mnd hatt en veldig irriterende knirkelyd fra bakstillinga mi. Ganske sikker på det kommer fra høyre bak. Har sett litt på det og det kan virke som om det er støtdemperen men er ikke sikker. Kan det oppstå en sånn knirkelyd om en gassdemper er gåen? Har prøvd diverse midler for å smøre opp men ingenting hjelper. Og det kan virke som om den forsvinner om det regner og er mye vann på veiene. Noen som har vært borti samme problem her før kanskje? Mvh Tor Erik 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 26, 2011 Jeg hadde lignende problemer for 2år siden når jeg var på bilferie i Sverige. Det 'knirrar og knarrar' som han svensken så fint sa det Da var støtdemperen og fjærsetet(?) gått åt skogen. Det manglet hvertfall et lager/gummi greier som gjorde at det tilslutt sto metall mot metall. Det kan jo være noe lignende? Endte opp med å bytte fjær og støtdemper på begge sider. Fjærene var visstnok veldig slitt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 26, 2011 Hm.. Ja det kan jo hende. Alt virket bra når jeg monterte senkesettet mitt i mars men kan jo ha blitt slitt etter dette. Får vel demontere demperen og sjekke det ut da. Takk for svar 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 26, 2011 Har samme problemet! Monterte Ta-Technix på min B5 quattro i august i fjor, gikk ikke mange månedene før det begynte å knirke bak! Bytta alle foringer, og smurte godt opp, men har funne ut at det er selve demperene som knirker. Har nå inne en reklamasjon på senkesettet, så venter på svar derfra:-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 26, 2011 Det er nok desverre vanlig at senkesett fra TA knirker. Du får det du betaler for. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...