#1 Skrevet Juni 26, 2011 Har en A6 som mangler dragkraft og har en tikkelyd el slags knatrelyd når den får belastning å turtall.. Jeg har lest ut feilkodene på motoren og det kommer opp en feilkode på diselpumpen. feil koden er 00550. å på den står det. wiring fuel injection timing solonoid, injector needle lift sensor. air in fuel system. fuel level low. pump timing. alt dette er på denne feil koden. eg har sjekket registret, men er litt usikker på den ene kamen med OT merkingen. Når jeg har stilt inn veivakselen og satt rettholt på kammen på V.S så står det i forklaringen at OT merket skal være midt i oljepåfyllingshullet, men her er det litt nedenfor. Jeg har prøvd å sette merket i midten, men så fort jeg begynner å dreie motoren for hand så butter stempel og ventiler. Så jeg finner ut at register er rett. Noen som har noen gode råd til meg. Evt noen som har vært bortig lignende før? Bilen har ingen dragkraft når man skal kjøre den, men går relatift helt fint på tomgang. den er å litt tungstarta å få i gang. så trenger jeg disel pumpe så wv sa? eller er det registere så er feil? det så ut så det var 4 tenner feil da vi tok det av. men da vi ikke helt skjønner merkene så er satt opp fra sist register bytte. håper noen har vært borti dette før;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 26, 2011 Du trenger spesial verkøty til å ta registeret på den. Da er du sikker. Høyres ut som du ikkje har justert dieselpunpa. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 26, 2011 e ikke det at den er ødelagt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 26, 2011 Husk at noen av kodene kan ha ligget der fra tidligere problemer. Injector needle lift sensor: Det er den ene dysa på høyre side, følg kabel ut av toppdeksel og bak til brun stikk på torpedovegg. Av og mål motstand, den skal være rundt 100 ohm. Hender at det blir brudd. At du får feilkode på den kan muligens også bety at den gir signal til feil tidspunkt. Ellers TROR jeg at vanligste feilen med disse pumpene er at bilen stopper, ikke at den får redusert effekt. Se eksempler på andre feilkoder her, dette er muligens defekt pumpe: http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=137712 Her er et par karer som har fått samme (annen enn deg)feilkode ved def pumpe: http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=170232 Min ANTAKELSE er at du ikke trenger ny pumpe, men har en annen feil. (Jeg prioriterer derfor foreløpig ikke å rote innerst i garasjen for å sjekke en jeg har liggende, venter heller til du evt vet at du trenger.) Kammer, pumpe og veiv bør være enkelt å få nøyaktig synkronisert, regner med du har sett registerskiftetråden i samletråden. Forøvrig bør du skrive bosted i profilen din, i tilfelle det finnes noen i nærheten av deg som kan hjelpe deg på noe vis. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 29, 2011 vi får prøv å sjekke ut å les mer om de linkan du la ved å gå igjenom den tråen du har om registerbytte på den motorn;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...