Anbefalte innlegg

Hei. Fikk en liten dam på garasjegulvet, og har begynt å gå over motorrommet.

Fant en god dam i forsenkinga der oljetrykkmåleren står. Dvs. Regner med det er oljetrykkføler i og med at det er en fjær under den, og det står 1,3-1,6 bar på selve føleren.

Uansett. -Har tatt av føleren, og der sitter det en liten skive for å tette rundt "sonden" som stikker inn i motoren. Tenkte først det er denne som lekker. -Men det er en tettering helt inn mot motoren, kan jo også være her det lekker?

Eh, dette ble vanskelig uten bilder.

Men, noen som har vært borti lekkasjer herfra, er dette et vanlig problem?

Noen med ELSA som kan sjekke dimensjoner på disse ringene?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel ganske vanliga at oljetrykkbryteren ryker tror jeg. gjorde det på min rs2 i fjor sommer og den kunne jeg tydelig se var sprekt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk Martin! Klarer ikke å se noen tydelige brudd her.

Vurderer å blende åpningen slik at jeg kan bruke bilen i mens, om måleren må byttes.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ville ha prøvd å rengjort alle flatene og montert den igjen. Gjorde det selv senest i går, og det ble tett.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nettopp det har jeg prøvd, Arild. Skrudde til idag, lot pluggen være av, og startet opp. Klarte ikke å se noe pipling av noe slag.

Har forøvrig tatt av igjen, tenkte varme/bytte tettingene før jeg satte på plass igjen, for å være sikker.

Mtp. hva jeg ser under bilen har jeg nå begynt å lure på andre lekkasjer. Er en del olje på turbosiden også, lavere del av motoren.

-Tips til de "vanligste" å se etter?

Skal i alle fulle fall kjøre en skikkelig motorvask så man får med seg hva som skjer...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke stort å lure på egentlig, disse ryker før eller siden. Har byttet på både cabben og Nazze, (relativt like) og på begge piplet det ut mellom godset og plastikken.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Byttet begge tettingene idag, virker som det fungerte bra. Har brukt bilen litt siden da, ikke sett noe lekkasje.

Skal følge litt med fremover om det lekker noe, og bytte om det gjør det. Takk for hjelp :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

..Det er enda lekkasje. -Noen som har delenr.?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.