#1 Skrevet Juni 26, 2011 Hei! holder på å montere ny kam, register mm i coupe'en, så støtte eg på eit problem med montering av kammen. Er ein "bøyle" som går til vakum pumpa som eg er litt luren på, skal denne ligge intil kammen? på opp siden eller under siden? Den står heilt bom fast og vist eg prøver å bevege den så bare bøyer den seg. er denne vakum pumpa livs nødvendig? sjå bilder. Trenger hjelp snarest! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 26, 2011 nei, pumpa er ikke nødvendig så lenge du har vakuum fra innsuget. Har ikke tenkt så mye på den bøyle gitt, men kan ikke huske at den har liggi inntil på noen topper jeg har sett på... men som sagt, har igrunn ikke tenkt på det heller. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 26, 2011 Hvordan lå den på den orginale kammen da? Husker jeg hadde bøyle på min NG da jeg byttet til samme kam, og mener at den ikke skal ligge helt inntill kammen. Hva slags funksjon den har vet jeg neimen ikke. På min hadde jeg tatt ut staget fordi det hadde kommet den vanlige raslelyden fra vakumpumpa. Opplevde aldri noe problem med dette, selv ikke ved banekjøring, da motoren tar tilstrekkelig vakum fra innsuget. (Uten montert pumpe på bildet) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 27, 2011 hadde raslelyder eg og serdu :-P søkte på noken bilder på google og, å dei eg såg var bøylen vekke fra kammen Tusen takk for svar, no blei eg kjempe glad! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 27, 2011 det går faktisk ann å justere staget også da... for å fikse raslelyden som kommer av for stor slakke der 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 28, 2011 hehe, går jo det ja :-P men lurte på kva tenninga bør stå på med denne kammen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 29, 2011 Jeg satte den til 19 grader fød for bruk av 98/99 blyfri og synes det fungerte veldig godt! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juni 29, 2011 okay, da får eg prøve det :-) står på 18 grader no, funka egentlig heilt greit da og :-P 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juli 3, 2011 Skal stilles på 15 grader FØD, men med trimkam og 98-oktan er ca 18-19 grader fortenning passe. Skal stilles inn med ECU deaktivert! http://www.bilforumet.no/bilmerker/audi/80-90-coupe-s2-rs2-b3-b4-1986-1995/277636-audi-80-2-3-ng-92-modell-tenningsproblemer-3.html#post2825196 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...