Koblingsskjema på W8 lykter til 3BG

Anbefalte innlegg

Byttet ut baklyktene på Passaten (2003 stasjonsvogn) i går til W8 lykter. I følge Kufatec som er min leverandør så skal dette være plug & play. Det stemmer bare nesten.

Problemet nå er at tåkelys-symbolet lyser opp når jeg tråkker på bremsen. Altså er det noe som er koblet forskjellig i W8 lyktene. Men hva, og hvordan løser jeg dette?

Utvendig ser det tilforlatelig korrekt ut og bremselysene lyser opp når jeg bremser, men jeg får altså denne 'feilen' i instrumentet.

Kan også nevne at jeg koblet ledningene til hengerfestet feil ved montering slik at jeg røyk 2 sikringer og fikk feilmelding på ABS, ESP, og motorstyring. Sikringene er nå byttet og ledningene til hengerfestet er koblet fra mens jeg finner ut hvor de skal kobles på korrekt igjen. Ingen feilmeldinger etter dette i instrumentet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg vært i kontakt med Kufatec, og det skal ikke være forskjell på W8 lyktene og de som satt der fra før. Merkelig?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eneste forskjellen på vanlige og W8 er vel at det er en kromlist nederst på W8 : klø : ? Vet det er forskjell på US og Europeisk 3BG baklykter.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nettopp!

Og derfor er det særdeles merkelig at tåkelys indiktoren flasher når jeg trykker på bremsen??

Får vel ta å måle litt volt og se hva som skjer der bak når jeg trykker på bremsen :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for det, men den der er om du har en 3B. Som du ser så er ikke kontaktene lik på begge sider. Jeg har originalt den kontakten til høyre som passer i W8 lyktene. Altså plug&play i utgangspunktet : klø :

Skal imidlertid sjekke at det ikke er US lykter jeg har fått. Står noe på siden her om et eller annet (ledningsbru??) mellom bremselys og tåkelys i forskjell mellom US og EU lyktene. http://www.passatplus.de/umbauteile/rueckleuchten/rueckleuchten.htm

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.