Monteringsanvisning just.senkesett?

Anbefalte innlegg

Etter å ha prøvd å vist bilen på SVV og ikke fått den godkjent, krevde kontrolløren monteringsanvisning. Han som selger settet har aldri vært bort i det før, det har alltid holdt med tüv-en og forklaringen som står der. Så da lurer jeg på om noen har et bilde e.l. jeg kunne vist kontrolløren neste gang? Han vil vite hvordan han skal måle høyden, spesielt bak slet han med.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvordan han kan måle høyden er jo fra skjermkanten ned til senter av felgen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det står jo i tüv papirene hvordan høyden skal måles

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her står hvordan man måler, kanskje du kan forklare det litt bedre?

 

viewervi.png

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja jeg vet det står der, men det hjelper lite når kontrolløren ikke forstår det :(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kontrolløren skal kunne lese tyske TüV papirer...reis på en annen kontrollstasjon...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kontrolløren skal kunne lese tyske TüV papirer...reis på en annen kontrollstasjon...

 

Ja jeg vurderer det sterkt! Så da er den siden i tüv-en god nok? Og jeg kan ta ny kontroll en annen plass?

___________________

 

En annen ting også: Jeg har kjøreforbud. Hva skjer om jeg blir stoppet på vei til SVV? Må bilen egentlig taes på henger, eller er det greit igjen siden problemet er utbedret?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Man skal måle fra fjørskåla til gjengene slutter, og dette skal være mellom 5 og 35mm.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fjørskåla= den "plata" man skrur opp og ned, som ligger under fjøra?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok :)

 

Da blir det store spm: Gamble på at kontrolløren godtar den forklaringen, eller reise til et annet SVV og håpe de godkjenner både settet og felgene (felgene er innenfor de 7,5 mm, ET & 5%, men det står feil ET på tüv-papirene..) : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal du godkjenne felger også er det tüv papirene de skal legge til grunn. Ikke det som står i vognkortet

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kontrolløren skal kunne lese tyske TüV papirer...reis på en annen kontrollstasjon...

1. Hvor står det at han skal kunne lese tyske papirer? Det blir påstått gang på gang på forumet her, ingen har enda kunne vise til hvor det står skrevet at dette er påbudt. :)

 

2. Ble det ikke innført for noen år siden et system som gjør at du ikke kan avslutte en påbegynt sak hos et annet BT?

 

En annen ting også: Jeg har kjøreforbud. Hva skjer om jeg blir stoppet på vei til SVV? Må bilen egentlig taes på henger, eller er det greit igjen siden problemet er utbedret?
Er du heldig ser dem gjennom fingrene. Er du uheldig (mest trolig) har du et problem, så henger er nok det tryggeste. Hvorfor fikk du kjøreforbud? Er du avskiltet i tillegg?

 

Da blir det store spm: Gamble på at kontrolløren godtar den forklaringen, eller reise til et annet SVV og håpe de godkjenner både settet og felgene (felgene er innenfor de 7,5 mm, ET & 5%, men det står feil ET på tüv-papirene..) : rolleyes

Er det TUV-papirene til senkesettet som angir et ET som ikke stemmer med felgene? Eller har du TUV-papirer på felgene som har feiltrykk, slik at de ikke stemmer med de faktiske felgene de tilhører? :)

 

 

Ellers vil jeg påpeke at det er någet spesielt å bli krevd monteringsanvisning...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Frank Andre: Da var det jo noe merkelig at han sa at felgene ble godkjent. Felgene har ET 38, i tüvpapirene står ET 35.

 

Anders: Jeg må bare dra til samme SVV, og håpe på det beste. Det er lenger til det andre SVV, og mye større sannsynlighet for å bli stoppet i en evt. kontroll.

Jeg fikk kjøreforbud fordi bilen er så lav at fjørene ikke har spenn (Lang historie. Et verksted har ikke gjort jobben jeg bad de om, så jeg ble passelig forbannet..).

Felgene har ET 38, i tüv-papirene er ET 35 oppgitt. Men drar jeg til samme SVV, så går nok det bra. Han sa at de ble godkjent.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jamen da er det jo ikke noe problem, hvis papirene sier et-35 og flegene er et-38 er de innenfor regelverket :)

Kanskje litt dårlig forumlert, men de skal legge til grunn tüv papirene mtp på ET også, men her gjelder jo selvfølgelig også + - 7,5mm regelen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja det var det jeg også kom frem til :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.