#1 Skrevet Juni 27, 2011 Hei! Jeg akkurat kjøpt meg en Passat 2007 Highline Da jeg prøvde bilen før kjøp, kom det en feilmelding: "AFS inoperative" - dette er visstnok det adaptive Bi-Xenon systemet som tydeligvis svikter et sted. I tillegg blinker varselsymbolet om defekt pære / feil på lysanlegget. Jeg tok dermed en diagnose hos Møller for å sjekke status på bilen før jeg kjøpte den. Utdrag fra diagnosen: "Avdekket defekt sensor til ASS-lampe-funksjon venstre side" Møller sier at komplett lampe på byttes. Er dette virkelig tilfelle? Det er jo tross alt i følge diagnosen bare en sensor som er defekt. Alle svar mottas med stor takk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 27, 2011 Er melding fra fabrikk på dette, på noen modeller må lampa byttes, på andre lamper holder det med styreenhet. Kommer helt an på hvilken software lampa har. Du har tydeligvis den som hele lampa må byttes på. Kjent feil. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 27, 2011 Er melding fra fabrikk på dette, på noen modeller må lampa byttes, på andre lamper holder det med styreenhet. Kommer helt an på hvilken software lampa har.Du har tydeligvis den som hele lampa må byttes på. Kjent feil. Takk for svar Antar derfor at jeg er nødt til å gå ut med kr. 8 000,- til Møller for en ny lampe da: rock : Må jeg i tillegg bytte styreenhet, eller ligger denne i lampa? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 27, 2011 2007 modell??? Fortsatt mulig å reklamere da vel... særlig når det er en kjent feil... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 27, 2011 2007 modell??? Fortsatt mulig å reklamere da vel... særlig når det er en kjent feil... Den har dessverre gått over km-limiten. Garantien gjelder tom. 100 000 km - utover dette gjelder ikke lenger garantien. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 27, 2011 Jeg snakker ikke om garanti, men 5 års reklamasjon uavhengig av kjørelengde. Er bil kjøpt ny i Norge har du rett til å få din reklamasjon vurdert. Med andre ord, reklamer skriftlig FØR bilen utbedres... Verdt et forsøk... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 27, 2011 Jeg snakker ikke om garanti, men 5 års reklamasjon uavhengig av kjørelengde.Er bil kjøpt ny i Norge har du rett til å få din reklamasjon vurdert. Med andre ord, reklamer skriftlig FØR bilen utbedres... Verdt et forsøk... Jeg kan jo prøve - alltids verdt et forsøk Jeg tviler på at det vil gå gjennom, da bilen faktisk har kjørt fantastiske 196 000 km. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juni 27, 2011 En lampe skal vel holde lenger enn dette på en 2007 modell Selv fått nye foran/bak på min A6 2006 pga dugg, på 5års reklamasjonen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juni 27, 2011 En lampe skal vel holde lenger enn dette på en 2007 modell Selv fått nye foran/bak på min A6 2006 pga dugg, på 5års reklamasjonen. Da er det vel kanskje muligheter da Skal sette meg ned og skrive en mail i morgen, så er det bare å håpe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juni 27, 2011 De kommer nok til å bruke km-stand som argumentasjon, men det har de ikke lov til når du skal bruke 5års reklamasjonsretten. Lykta koster vel ca 10 lapper ferdig montert? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juni 27, 2011 De kommer nok til å bruke km-stand som argumentasjon, men det har de ikke lov til når du skal bruke 5års reklamasjonsretten. Lykta koster vel ca 10 lapper ferdig montert? Vet du om noe sted hvor det står at det ikke er lov? Slik at jeg kan bruke det for å vise at jeg har retten på min side. Ja, Møller ga meg et prisoverslag på litt i overkant av 10 lapper inkl arbeid. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet August 25, 2011 (endret) Hvordan gikk det med denne saken? Lurer fælt siden det er kommet opp slik melding på min bil også... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet August 25, 2011 Det er i følge Norsk lov(kjøpsloven) 5 års reklamasjonsrett på alt elektrisk utstyr 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet August 26, 2011 Får jo lampa rimligere på hella om du ikkje skulle få den på rekl. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet August 27, 2011 Med litt egeninnsats så bytter du lampa enkelt selv. Sjekk litt rundt hvor du får den billigst (mulig sverige). Du må av med fronten for å få skrudd ut lampa komplett. http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=189628 Dette er samme prosedyre som ved bytte av Xenon pære (D1S pære). Har selv gjort dette på min Passat 3C, og det tok omtrent 2-3 timer med all skruing. (mulig jeg ikke er av de raskeste på dette :-) Tor 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet August 27, 2011 Med litt egeninnsats så bytter du lampa enkelt selv.Sjekk litt rundt hvor du får den billigst (mulig sverige). Du må av med fronten for å få skrudd ut lampa komplett. http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=189628 Dette er samme prosedyre som ved bytte av Xenon pære (D1S pære). Har selv gjort dette på min Passat 3C, og det tok omtrent 2-3 timer med all skruing. (mulig jeg ikke er av de raskeste på dette :-) Tor Har akkurat hatt av fronten for pærebytte, var lett match det;) Men kanskje jeg er selvforskyldt i feilen da, mulig jeg har kommet borti noe inni lampa? Billigst er vel "bukta", tenker jeg: rock : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet September 22, 2011 Hvordan gikk det med denne saken? Lurer fælt siden det er kommet opp slik melding på min bil også... Heisann! Det har vært litt travelt her i det siste, og har derfor ikke hatt anledning til å gjøre noe med saken. Skal si fra hvordan det går når jeg får tatt kontakt med Møller. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...