#1 Skrevet Juni 28, 2011 Hva er å regne som normalt strømtrekk på en avslått bilradio? Min helt normale Pioneer-radio trekker marginalt mindre strøm når den er avslått enn når den står på.. Har målt og finner at den trekker 0,7A når den er avslått (alt blinkende tull er avslått, ingen klokke eller noe) mens den trekker rundt 0,8A når den står på og spiller, så da er det helt klart noe rart. Om jeg kobler fra radioen synker bilens strømtrekk umiddelbart til 0,0. Noen gode ideer om hvorfor den trekker så mye når den er avslått? Har prøvd en annen Pioneer-radio som trekker akkurat det samme når den er av/på, så det virker som "det er sånn", ikke at noe er defekt. Sånn det er nå tåler ikke bilen å stå to uker uten å få flatt batteri. Hadde samme radio i en annen bil som kunne stå en måned uten å ha tappet batteriet i det hele tatt.. Er det batteriet mitt som er så dårlig at det ikke takler dette, eller er 0.7A for mye? Og hvorfor bruker den bare 10-15% mer strøm når den er på enn når den er av? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 28, 2011 0,7A er veldig mye, tipper det er noe som ikke er helt av, evt. noe som er koblet til stereoen som aktiveres. Aktiv antenne, høyttalerutgang som dras til jord/12V over en forbruker etc.. Kan du koble fra alt annet enn power inn på stereoen, så kan du i hvertfall søke litt videre! 9W vil du uansett kjenne som god varme i stereoen hvis det er der problemet ligger.. God sommer forresten, Eyvind! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 28, 2011 Hva er å regne som normalt strømtrekk på en avslått bilradio? Min helt normale Pioneer-radio trekker marginalt mindre strøm når den er avslått enn når den står på.. Har målt og finner at den trekker 0,7A når den er avslått (alt blinkende tull er avslått, ingen klokke eller noe) mens den trekker rundt 0,8A når den står på og spiller, så da er det helt klart noe rart. Om jeg kobler fra radioen synker bilens strømtrekk umiddelbart til 0,0. Noen gode ideer om hvorfor den trekker så mye når den er avslått? Har prøvd en annen Pioneer-radio som trekker akkurat det samme når den er av/på, så det virker som "det er sånn", ikke at noe er defekt. Sånn det er nå tåler ikke bilen å stå to uker uten å få flatt batteri. Hadde samme radio i en annen bil som kunne stå en måned uten å ha tappet batteriet i det hele tatt.. Er det batteriet mitt som er så dårlig at det ikke takler dette, eller er 0.7A for mye? Og hvorfor bruker den bare 10-15% mer strøm når den er på enn når den er av? Er den riktig koblet da ? 0,7-0,8 A er hvertfall ikke normalt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...