#1 Skrevet Juni 28, 2011 Hei! skal etterhvert nå bytte starter på min 95mod A6, og er litt fersk når det kommer til skruing av Audi, så lurer jeg på; Er dette en vanskelig jobb? Mye som må plukkes ned? Litt info: bilen er FWD, R5 2,5tdi, 6trinns kasse. På forhånd takk! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 28, 2011 Mener det er grei skuring:) Var av med starteren på min når jeg byttet clutch:) Kan se litt i denne DIY'n hvor det er beskrevet hvordan man bytter clutch, er bilde osv av starteren her:) : http://www.a4mods.com/index.php?page=webcontent/pages/clutch.html&category=1 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 28, 2011 Hmm... den siden du linker til, er jo på en A4? er det omtrendt samma jobben ettersom det er FWD(?) må bare beklage, men er ganske grønn her... Men takk! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 28, 2011 Jeg har byttet både startmotor og generator på en Audi 100 C4 (i praksis samme bil som din), dog med 2,8 l V6. Det er en forholdsvis grei jobb når man først vet hvordan det gjøres... Det er ganske trangt, og jeg måtte ta ut generatoren for å komme til startmotoren, men det er kanskje ikke like trangt hos deg iom. at du har en smalere motor. Hvis det er nødvendig å demontere generatoren for å komme til vil du trenge en lang 10 mm L-formet unbrakonøkkel, evt. et 10 mm unbrakobit på en passe lang leddarm eller skralle, for å holde remspenningsdemperen fast mens du fjerner remmen (jeg brukte en unbrakonøkkel og en improvisert latmannsarm). Det har ingen betydning om bilen har FWD eller AWD. Startmotoren er montert under motoren, og forskjellen mellom FWD og AWD begynner i bakenden av girkassen. Jeg vil forøvrig anbefale deg å anskaffe en Haynes-manual. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...