Anbefalte innlegg

Hei! skal etterhvert nå bytte starter på min 95mod A6, og er litt fersk når det kommer til skruing av Audi,: rolleyes så lurer jeg på;

Er dette en vanskelig jobb?

Mye som må plukkes ned?

Litt info: bilen er FWD, R5 2,5tdi, 6trinns kasse.

På forhånd takk! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm... den siden du linker til, er jo på en A4? er det omtrendt samma jobben ettersom det er FWD(?)

må bare beklage, men er ganske grønn her...

Men takk! :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har byttet både startmotor og generator på en Audi 100 C4 (i praksis samme bil som din), dog med 2,8 l V6. Det er en forholdsvis grei jobb når man først vet hvordan det gjøres... Det er ganske trangt, og jeg måtte ta ut generatoren for å komme til startmotoren, men det er kanskje ikke like trangt hos deg iom. at du har en smalere motor.

Hvis det er nødvendig å demontere generatoren for å komme til vil du trenge en lang 10 mm L-formet unbrakonøkkel, evt. et 10 mm unbrakobit på en passe lang leddarm eller skralle, for å holde remspenningsdemperen fast mens du fjerner remmen (jeg brukte en unbrakonøkkel og en improvisert latmannsarm).

Det har ingen betydning om bilen har FWD eller AWD. Startmotoren er montert under motoren, og forskjellen mellom FWD og AWD begynner i bakenden av girkassen.

Jeg vil forøvrig anbefale deg å anskaffe en Haynes-manual.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.