Hvordan få ut/løsnet ødelagt støtfangerbolt foran på B6

Anbefalte innlegg

Hei!

I forbindelse med demontering av støtfangeren fremme på min A4 B6 Avant (2002 mod) så har jeg støtt på litt problemer.

Hodet på hex/umbracobolten gav etter i godset så nå får jeg ikke tørnet bolten i det hele tatt med (den trenger ikke komme helt ut visstnok, skal kun løsnes for å få av fangeren). :bs:

Hullet i fangeren er ikke det helt store så er litt usikker på om jeg kommer til med noe verktøy for å lage spor i bolten? Var i tillegg supertreg (det som gjorde at hodet gav etter tenker jeg) så uansett litt usikker på om den lar seg dreie med skrujern om man får til å lage et spor?

Har også kun gateparkering så kan ikke sveise noe på bolten eller den slags.

Noen som har vært ute for dette? :confused:Skal prøve i det lengste å unngå å involvere verksted til dyre penger....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde en bøyd bolt på A4 B5. Der kom jeg til på torx boltene som holder hele fronten.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei!

Håper du kan forklare litt mer? Hvor sitter disse? På den egentlige "stålfangeren" bak plasten?

Jeg får altså demontert de3 muttrene på hver side samt en torx skrue som sitter nede på fangeren på hver side. I følge Haynes/DIY tråd på Audizine så gjenstår det da altså å få løst det som er angitt som "Allen" bolts fra undersiden av fangeren (hull i overkant av hullene til tåkelysgitteret). Ser ikke helt for meg hvordan jeg kommer til disse noe annet sted fra? Men tenker du da på at du gikk inn via hjulbuen og fikk til å dreie på støtfangerboltene fra baksiden?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan forsøke å hamre inn en 12-kant bit av type XZN. Med riktig størrelse så vil XZN-bitsen bite seg fast i nye spor når du hamrer den på plass. Du må nesten regne med at bitsen går i stykker, men for å få ut den ødelagte bolten, kan det være verdt det. Ny bolt kjøper du selvfølgelig hos Møller.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bak fangeren på hver siden rett under lykta sitter det to braketter som holder fast fangeren. Her sitter det 3 store torx bolter på hver side pluss en liten 10mm mutter. (Det er slik det er på B5 i alle fall)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Wow! Dette forumet er bare helt genialt. Tusen takk for alle svar og superbra respons! Da skal jeg se om det blir noe ordnings!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg pleier og banke inn en 6 kant el 12 kant,som per henrik nevner her.Funker hver gang."Grisepikken"Knekker alt for lett,og blir bare værre med den sittende fast inni der.: faint :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.