GPS tar ikke imot sattelitter.

Anbefalte innlegg

2003 Audi A6 2,5TDIQ med Navigation plus (DX). CD plate og alt på spilleren ser ut til å fungere. Men den klarer ikke å lage veien og heller ikke finne riktig kart. Ser ikke ut som den klarer å ta imot noe satelitter.

Er det GPS antenna på taket som er ødelagt og blir den det så plutselig? Hva koster det å fikse? Finnes det uorginale deler?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette skjedde på min tidligere 2003 A6 2,5tdi også. Dette er visstnok en kjent feil / svakhet.

Problemet er at antennen på taket tar inn vann og blir ødelagt. Ett tips var visstnok å ikke skru inn antennen etter bilvask før det er helt tørt oppi hullet, men det er jo uansett for sent nå.

Jeg tror jeg betalte rundt 3000,- for selve antennen pluss jobben (ca. 20-30 min. jobb), så den koster skjorta! Jeg hadde den antennen med GSM/FM/GPS.

Alternativet er å kjøpe en 200,- kroners universalantenne, koble den til rett i spilleren, og plassere den under dashen lengst fremme ved frontruta (eller andre steder med fri sikt oppover). Når det er sagt, er selvfølgelig utendørsantenna å foretrekke, om lommeboka tåler det.

EDIT; Du spør om det skjer så plutselig. Hos meg fungerte den perfekt den ene dagen, neste dag DØD. Så, ja...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var dyrt. Får jo en stor Tom Tom med sender for samme prisen.

Noen som har noen tegning på hvordan denne gps dingsen åpnes/tas ut?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så vidt jeg husker er den festet med en enkelt mutter på innsiden av taket, og plugg til ledningen. Har du flaks, tror jeg du kan komme til den ved å bare ta ut taklampen i bagasjen (på Avant) og knote litt. Men i verste fall må du løsne på taktrekket.

Når det gjelder den uorginale løsningen, finnes det noen tråder her på forumet om det visst du søker.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser omtrent slik ut:

Antenne.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjøpte en puck antenne til rundt 200 kr, la kabelen opp i venstre hjørne av frontruten, fungerer veldig bra:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjøpte en puck antenne til rundt 200 kr, la kabelen opp i venstre hjørne av frontruten, fungerer veldig bra:)

Har du noen sider til disse? Får du noe kabler som passer rett på spilleren?

Antenna for FM må jeg fortsatt ha i fra taket.

Aner ikke hvordan spilleren ser ut bak. Må vel ha 4 stk pinner for å dra radio/navigasjon ut?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du noen sider til disse? Får du noe kabler som passer rett på spilleren?

Antenna for FM må jeg fortsatt ha i fra taket.

Aner ikke hvordan spilleren ser ut bak. Må vel ha 4 stk pinner for å dra radio/navigasjon ut?

http://www.holund.no varenr 202-972

De har antenne og plugger. Jeg måtte lodde på en vinkel plugg, SMB, den må ikke være vinkel, men er å foretrekke, da er du sikker på den sitter.

Og ja du trenger 4 pinner for å få radioen ut. Møller er hjelpsom med det.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.