#1 Skrevet Juli 1, 2011 Noen som har hatt problemer med å lufte kjølesystem på VR6 12V? Mener jeg har luftlommer i systemet. Får ikke de ut bare ved å fylle opp systemet og la det lufte seg selv ut eksp. tank. Kjenner fysisk på slanger at det er luft inn og ut fra varmeregisteret. Alt har vært helt tomt for væske, inkl varmeregister. Hører surkling i varmeregister når jeg stanser motor. Har noen prøvd fylleverktøy hvor en bruker vakum for å fylle systemet? Ser de selger på Biltema, men er lei av å kjøpe spesialverktøy der som aldri funker.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 1, 2011 Hmmm har aldri hatt problemer med å luft vr6 min, selv om vært tomt. Kjør den god å varm og ha varme i bilen på fult 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 1, 2011 Er lufting på rør fra termostat til vannpumpe. Aldri brukt det men.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 1, 2011 Er lufting på rør fra termostat til vannpumpe. Aldri brukt det men.. Det er vel tapping... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 1, 2011 Tror jeg fikk den til nå i sted. Hevet eksp. tanken og hadde lokket av. Fikk kjørt den god og varm, var sikkert litt pysete her om dagen da tempen steg mot 100 grader så da stengte jeg av litt tidlig. Ingen surkling når jeg stoppet motor i sted. Hva driftstemp har dere på kjølevæske på deres vr6? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 4, 2011 Det er vel tapping... Stemmer det at dette er til tapping Tror jeg fikk den til nå i sted. Hevet eksp. tanken og hadde lokket av. Fikk kjørt den god og varm, var sikkert litt pysete her om dagen da tempen steg mot 100 grader så da stengte jeg av litt tidlig. Ingen surkling når jeg stoppet motor i sted. Hva driftstemp har dere på kjølevæske på deres vr6? Ikke noe uvanlig at den ligger på 100 og gjerne litt over, også 100 grader på olja. Dette er veldig varme motorer 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...