Anbefalte innlegg

Hei :)

 

Er det noen som har tips til dimmensjon på felger/dekk som skal stå på en 2010 Passat CC 2.0 TDI 4 motion?

 

Hvilket innpress bør jeg bruke? Tenkte litt på 8x19 (har litt begrenset budsjett til hjul). Med ET35 stikker de vel kanskje for langt ut?

 

Bilen har ikke adaptivt understell eller sportsunderstell så er litt høy, men har ikke bestemt meg for om den skal senkes, da jeg egentlig har behov for litt bakkeklaring. Dersom den senkes, blir det trolig med H&R 40 mm fjærer. Hva tror dere ser best ut med original høyde? 18" eller 19"? (20" er uaktuelt uansett høyde)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

19x8 et 35 går bra det. Men breiere enn det, da må du øke et.

 

Tror dette vil bli kant i kant.

Jeg har et 41 med 8 breie på vinterhjula, det stikker innafor så.

Det samme gjør det med 9"

 

Jeg ville ha kjørt 8x19 et 35

Eller 8,5x19 et høyere enn 35. Og heller space ut hvis det trengs.

40mm ser bra ut det. Det beste hadde vært 45mm eller 50mm

Vet du kan få taki det, men ikke i Norge :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar:) 8x19" ET35 høres egentlig ut som et greit budsjett alternativ.. Hva tror du om den dimmensjonen uten å senke? Synes det fort ser ut som bilene står på stylter når man har store felger og ikke senker bilen:p

 

Så faktisk nå at MTM har satt op 8,5x19" og 235/35-19. Trodde dette ble for bredt jeg.. Men går kanskje t.o.m. det også.. (PS. skal ikke ha MTM hjul :) )

 

http://www.mtm-australia.com/en/products/mtm?brand=VW&model=Passat+CC&FzgID=PASSATCCTDI103Q

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg prøve noen MB hjul til fattern. de er 8,5x19 med 235dekk. og de stakk utafor. så med en halv tomme så vil de nok. ligg ganske kant i kant.

 

men det aller beste valget er vell 8,5 et 41 eks. men eks 8x19 med 225 funker akkurat.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

 

Tenkte litt på 8x19 (har litt begrenset budsjett til hjul)

 

 

Hvorfor ikke da vente til du har et bedre budsjett? Da kan du velge de felgene akkurat de du vil ha

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg prøve noen MB hjul til fattern. de er 8,5x19 med 235dekk. og de stakk utafor. så med en halv tomme så vil de nok. ligg ganske kant i kant.

 

men det aller beste valget er vell 8,5 et 41 eks. men eks 8x19 med 225 funker akkurat.

 

Ok. Høres fornuftig ut:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor ikke da vente til du har et bedre budsjett? Da kan du velge de felgene akkurat de du vil ha

 

Kunne sikkert gjort det, men hvor mye penger man vil bruke til felger/dekk blir et spørsmål om prioriteringer. Kjøpte hus for ikke så lenge siden som jeg pusser opp, og da er jeg fornøyd med litt billigere felger i 8x19". Så kan jeg heller kjøpe andre felger en annen gang hvis jeg vil det.

 

Hadde for øvrig replica felger i 8x19" m/235 dekk til en 2010 A4 avant jeg hadde. Så ikke såå ille ut;) (kunne selvfølgelig gjerne tenkt meg dyrere felger, men sånn er det alltid:) )

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg prøve noen MB hjul til fattern. de er 8,5x19 med 235dekk. og de stakk utafor. så med en halv tomme så vil de nok. ligg ganske kant i kant.

 

men det aller beste valget er vell 8,5 et 41 eks. men eks 8x19 med 225 funker akkurat.

 

Husk at 235 dekket sitter akkurat på samme sted på 8x19 ET35 og 8,5x19 ET35, og det indikerer det jeg tenkte først i tråden, nemlig at ET35 ikke passer spesielt godt med orig.høyde eller senkefjærer fordi det havner for langt ut. Med justerbart og lavere bil kommer hjulene lengre inn og man skjuler glippa i skjermen, dvs ET35 kan fungere ok.

 

Jeg ville valgt 8 eller helst 8,5x19 ET45 med 235/35 19.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Et 45 vil ikke passe foran da må man space ut. Jeg har 41 og da er det plass til en halv lillefinger i mellom der, på innsiden.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Et 45 vil ikke passe foran da må man space ut. Jeg har 41 og da er det plass til en halv lillefinger i mellom der, på innsiden.

 

Det er mye mer plass innover foran med orig.fjærben enn enkelte coilovers/justerbare sett, 9 tom ET50 går akkurat da hvis det likt som på Passat 3C, noe jeg antar er sannsynlig, i hvertfall foran.

 

Testet OZ Opera 9,5x20 ET43 (tilsvarer 9x20 ET49,3) og det gikk klar med orig.fjærben, mens med FK justerbart måtte samme felg (dessverre) spaces ut minst 10mm. 9x19 ET52 går akkurat ikke, mens 9x21 ET50 går, alt på Passat 3C.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja okei :) kan hende det funker. Men

Mener cc har Anna forstillig enn vanlig Passat. Men ikke vet jeg.

Vet det er oppkalt etter en person eller den forstillinga.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg prøvde 9x20 et 41 på bilen med org understell men med 40mm fjører.

Det gikk fint. Og det går fint nå og, etter at jeg gikk for coilovrrs.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

MacPherson

 

Ja okei :) kan hende det funker. Men

Mener cc har Anna forstillig enn vanlig Passat. Men ikke vet jeg.

Vet det er oppkalt etter en person eller den forstillinga.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser ut som du trenger litt senk på denna CC`n din Geir...:) 40mm blir bra... Trenger du høyere bil,

kan du låne traktor av meg,hehe... (audi 80 cc....:P)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe.. Blir vel best det, ja:) Må bare få tak i sommerhjul først. Tenkte jeg skulle prøve med nye hjul før jeg kjøper nye fjærer.

 

Takk for tilbudet:p

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har en kompis som skal på med 20" og litt senk til CC'en sin. Hva anbefales for å beholde komfort? Justerbart er ikke nødvendig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

40MM H&R

 

Dette skaffer vel flere her inne.. EVT Brakes.no

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jepp :) Steffen jevnaker hadde vel dette på sin bil før det ble justerbart der.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja stemmer jeg hadde dette. man får evt 45 foran og 40 bak tror jeg.. . p

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.