Ettertenninger, audi 80 B4.

Anbefalte innlegg

Heisann!:)

har en audi 80 me ABT motorn 2l. Er montert effektannleg (2,5'', ekkje mykje lyden ekstra) og fjerna katylasator. Men, det skal ingeting til før den ettertenner, ruser eg den opp til 3000 omdr 2-3 ganger så smell det, og ligger eg og triller på gir under 1500 omdr, ligger det og dundrer og smeller i potta.

Det eg lurer, er dette helt normalt? eller visst noe er galt, ka kan det vere isåfall? :)

Takker for alle svar! : vinke :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har også det på min 80 2.0 ABT. Har frieksos fra flensen på downpipen jeg da. Kan det være pga. for lite motstand i eksosen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde det på en 2.0 ABK motor, skiftet lambda-sonde så var alt vel :) men er kanskje ikke lambda på denne ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er lambda ja, men ingen feilkoder.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan jo evnt. koble vekk lambda og se om man merker noe forskjell. Gjør man ikke det er den sansynligvis gåen. Ville gjort det med andre følere også. Lese av feilager fungerer ikke alltid optimalt på disse gamle bilene etter min erfaring :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Cabben har std. eksos med cat, og popper litt ved motorbrems når tutall er under bensinkutt. Tipper 'problemet' i forhold til originalt er mangel på cat, den 'brenner av' mye uten at det tenner..

Ellers enig i Thomas v's forslag!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er nok at cat'n som er fjernet dette... Har en b4 2.0 ABK med samme problem, har byttet alt av sensorer og ny eksos manifold, men eksosanelgget har ikke innmat i cat. Smeller endel ved kjøring i nedoverbakker på motorbrems, ved å trå litt på gasspedalen forsvinner smellingen.

Noen kom med et tips at det kunne være kaldstarts dysen som lak litt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.