Anbefalte innlegg

Hei.

Har et noe uvanlig spørsmål, og bare poster det her.

Tenker å bruke de gamle forsetene fra audin (A4 96mod) med varme i til festivalstol.

Det jeg lurer på i så måte er hvordan jeg skal koble dette opp mot et bilbatteri for å få varmen i setet til å fungere?

Må ha en bryter av no slag, men trenger jeg noe mer? Og hvilke kabler hører til hva.

(Har ikke setet for hånden akkurat nå så får ikke tatt bilder av pluggen)

Vært supert med forslag på hvordan jeg kunne gjort dette..

-Stefan

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjekt å bruke termostaten som er innebygget, så en original bryter med hjul på, vil vel være lett å koble opp. (du finner sikkeert et koblingsskjema..) Et annet problem er vel at dette trekker relativt mye strøm, så regn ikke så lang funksjonstid.. :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får lade battteriet på en måte da.

Er det direkte 12v inn på stolen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er 12v rett inn på stolen ja. Eller rundt 14,5 v da :P Men husk at dette blir å bruke strøm FORT da det ikke er noen form for lading på det. Vet selv av erfaring at det ikke er lurt å glemme varmesetene på mens tenningen sto på ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Holder det å ha en batterilader på batteriet når stolene er i gang. Eller drar de for mye for det også?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det avhenger på hvilken lader du har. Den må nok ha en høy ladestrøm.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du først har mulighet til å sette i en ladert ville jeg heller kjøpt en omformer jeg så du kan koble stolen rett i stikkontakta.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synes å huske at slike drar omtrent 70-80W, så da blir det vel noe sånt som 6A eller deromkring.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med et par lastebilbatterier? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du først har mulighet til å sette i en ladert ville jeg heller kjøpt en omformer jeg så du kan koble stolen rett i stikkontakta.

Har søkt litt rundt, men finner bare fra 12 til 220. ikke motsatt..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har søkt litt rundt, men finner bare fra 12 til 220. ikke motsatt..

Kødder du?? :P

230 til 12 er alle type bil/mc ladere... :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mascot (se f.eks. hos elfa.se) har powre i alle størrelser, tipper en litt saftig en fra Biltema gjør jobben også!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.