#1 Skrevet Juli 1, 2011 (endret) Heisann folkens. Tikking fra motoren på rundt 2500-3000, det kommer fra motorblokka. så tror sist eier har kjørt litt hardt med den når den har vært kald. tror det er svak rådebank på den. fått tak i en delebil så blir nok motorbytte på denne. ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Har fått litt problemer med bilen. Små problemer med enda ett problem. 1.Drar ikke fult så bra lengre, jeg tok å renset pluggene som var nokså sotete og satt i luftfilter som manglet, ble noe bedre av å gjøre det, men det varte ikke veldig lenge. bensinpumpa høres veldig grei ut så det kan jo være tett filter som gjør det? (det er hvit eksos) 2.Den går ikke veldig rent på tomgang når jeg lar den stå å gå og noen ganger stopper den (veldig sjeldent da) vist jeg starter den og ruser litt for å så stoppe den igjen så starter den ikke før det har gått noen minutter. (skal prøve å bytte bensinfilter) 3.Temp målern virker ikke. det har vel ingenting å si på det som står skrevet over? 4.kommer en liten klungelyd når jeg girer og slipper clutsen litt raskt. noen som har en formening på hva det kan være? (har tenkt meg ut at det kan være dårlig olje på kassa? tar i mot all hjelp med ett stoooort takk. Mvh Ellef Ringnes 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 1, 2011 Du sier at det kommer hvit eksos, sjekket nivået til kjølevæsken? Mulig en toppakning som har takket for seg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 1, 2011 hmm.. nivået der er som det skal altså.. jeg har faktisk tenkt litt på det også, men da burte det være ett tegn.. etter at jeg pusset pluggene og satt inn luftfilter så er pluggene fine iallfall (sjekket i etterkant) Noe jeg glemte å si i fra om: top dekslet var ikke skrudd til bra, så strammet de jeg kunne stramme. ikke alle jeg fikk strammet grunnet at det er ett innsug i veien er det delt i 2? vist det så kunne jeg jo bare skru det av og skru til alt som skal skru til. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 2, 2011 hmm.. nivået der er som det skal altså.. jeg har faktisk tenkt litt på det også, men da burte det være ett tegn.. etter at jeg pusset pluggene og satt inn luftfilter så er pluggene fine iallfall (sjekket i etterkant) Noe jeg glemte å si i fra om: top dekslet var ikke skrudd til bra, så strammet de jeg kunne stramme. ikke alle jeg fikk strammet grunnet at det er ett innsug i veien er det delt i 2? vist det så kunne jeg jo bare skru det av og skru til alt som skal skru til. "Strammet det jeg kunne stramme". Toppdekselet skal sitte med 10 nm. Det er nesten ingen ting. Det du har gjort er trolig å skru boltene til megahardt -> bulke toppdekselet -> lekkasje. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 2, 2011 (endret) Neida, skrudde bare til litt, pga at jeg kunne løsne de men finga. det er vell litt i løseste laget. jeg brukte en bitteliten skralle så skal nok ikke tenke på det. skrur da ikke til så det blir bulk. hehe har skrudd bil / lastebiler i noen år, men dette er første gang jeg skrur på orginal non turbo bil btw den hvite røyken kommer å går litt.. kan det vrære at besninfiltre er mega tett? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 2, 2011 "Strammet det jeg kunne stramme". Toppdekselet skal sitte med 10 nm. Det er nesten ingen ting. Det du har gjort er trolig å skru boltene til megahardt -> bulke toppdekselet -> lekkasje. Jeg strammet det jeg kunne stramme ( jeg stammet de skruene jeg kunne stamme grunnet at det var ett innsug i veien. ) skjønner at den kan være missvisende.. hehe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...