Går 11" felg med ET25 bak på S6 C4?

Anbefalte innlegg

Vurderer å handle inn 18x11 BBS LM felger bak, og 18x8.5 foran på skuta :) Men vil dette gå på bak?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vurderer å handle inn 18x11 BBS LM felger bak, og 18x8.5 foran på skuta :) Men vil dette gå på bak?

 

Vet ikke hva som eksakt går på denne, men uansett vil bakfelgen, dersom det er samme offset som foran, havne 31,75mm lengre ut og så stor forskjell er det ikke i nærheten å være på karosseri på denne bilen, dvs felgkanten bak må nesten havne endel utenfor. Så jeg ville nok enten droppet det eller sett på muligheten for å dreie av felgsentret for å få den mer innunder bilen. Tipper ET rundt 35-40 ville passe mye bedre utover i hvertfall, men mulig det butter innover igjen.

 

Uansett, av dekk til en slik felgkombinasjon ville jeg valgt 225/40 foran og 265/35 bak.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hey! Jeg hadde tenkt å være først med 11" bak :P

 

I følge Torstein Lie så passer iallefall 10,5x18 et47 bak på C4 quattro.

Jeg ser også for meg at ET25 gjør at felgen stikker alt for langt ut, og etter hva jeg har lest meg frem til så er høyt innpress veien å gå på disse gode gamle c4ene, for å få på brede felger. Legger ved bilde av min med 10x18 et40 (et30 på bildet, 10mm spacer!!)

 

IMG_1110.jpg

 

Men såklart, man har jo camberstag eller noe man kan justere, og om man da i tillegg får senka bilen litt, så vil jo felgen få litt mer negativ camber, og se ut til å havne nærmere kanten.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har gjort noen mål på felgene jeg har pr. i dag. Disse er 8.5" brede og har ET30, felgen stikker ca. 5mm utenfor på det meste (ja, hjulene har litt toe-in, i forhold til skjermene bak iallfall).

 

Hvis jeg tenker riktig vil perfekt foran være ca. ET35 med 8.5" felg, men hva vil være optimalt bak med 10.5" brede felger?

 

Teoretisk sett vil de stikke 2.5" lenger ut bak med samme ET, betyr det at jeg må ha ET60 bak ??? og vil det i det hele tatt passe?

 

Hva mener C4-guruene...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har gjort noen mål på felgene jeg har pr. i dag. Disse er 8.5" brede og har ET30, felgen stikker ca. 5mm utenfor på det meste (ja, hjulene har litt toe-in, i forhold til skjermene bak iallfall).

 

Hvis jeg tenker riktig vil perfekt foran være ca. ET35 med 8.5" felg, men hva vil være optimalt bak med 10.5" brede felger?

 

Teoretisk sett vil de stikke 2.5" lenger ut bak med samme ET, betyr det at jeg må ha ET60 bak ??? og vil det i det hele tatt passe?

 

Hva mener C4-guruene...

 

nå er ikke jeg noe c4 guru, men bedre å bestille ET 60, og space enn ET 30 å montere arctic truck fangere..

 

mine 4 cent :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal du ha 10.5" eller 11" bak, guff på med 9,5 foran om mulig. Ellers blir det litt mye raggarstuk. ;)

 

 

Her med -1.2 camber foran og -1.5 camber bak. Lett innbretting av skjermfals foran (kan unngås med 225-dekk). Med mindre senk enn dette spiller camber/dekkbredde mindre rolle.

IMG_6956.jpg

 

Mulig man kan klemme innunder 11" bak med ET rundt 30-35mm og 255-dekk. Men det da begynner det å se klovnete ut også. :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Målte litt fra felgen og inn til innerskjermen bak i dag, og det virket ikke som om det var så innsykt bra klaring. Ca. 45mm med 8.5" velg ET30 på førersiden, på den andre siden var det av en eller annen grunn noe bedre plass. Dette var riktignok med hjula hengende.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Målte litt fra felgen og inn til innerskjermen bak i dag, og det virket ikke som om det var så innsykt bra klaring. Ca. 45mm med 8.5" velg ET30 på førersiden, på den andre siden var det av en eller annen grunn noe bedre plass. Dette var riktignok med hjula hengende.

 

Dette er jo nesten 2" i felgverden. Det kaller jeg et hav av plass. ;)

 

Med moderat senk bak og camber rundt -0.5 grader gikk 10.5" fint på med ET47. Med senk som på bildene over og camber rundt -1.5 grader tok dekk/felg i øverst i innerskjermene bak. Derfor de er spacet ut 5mm til ET42. Mer senk og mer camber = dårligere plass innover.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har hatt litt maildialog med imagewheels, og han duden der vil ikke si seg enig i at jeg må ha større ET bak med bredere felger der enn foran... what's the deal?

 

Ut i fra målingene jeg har gjort mener jeg at jeg bør ha 8,5" ET30 foran (som nå, selv om det stikker noen mm utenfor hjulbuen) og 10" ET49 bak

 

Med begrunnelsen at en bak blir det 1,5" mer ~ 38mm bredere, og jeg vil at all ekstra bredden skal gå innover i forhold til 8,5" med ET30

 

Dette vil i følge mine beregninger redusere klaringen inn til innerskjermen fra 45mm til 7mm

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har hatt litt maildialog med imagewheels, og han duden der vil ikke si seg enig i at jeg må ha større ET bak med bredere felger der enn foran... what's the deal?

 

Ut i fra målingene jeg har gjort mener jeg at jeg bør ha 8,5" ET30 foran (som nå, selv om det stikker noen mm utenfor hjulbuen) og 10" ET49 bak

 

Med begrunnelsen at en bak blir det 1,5" mer ~ 38mm bredere, og jeg vil at all ekstra bredden skal gå innover i forhold til 8,5" med ET30

 

Dette vil i følge mine beregninger redusere klaringen inn til innerskjermen fra 45mm til 7mm

 

På Audi A5, R8 og andre biler hvor bilen er produsert slik at det er mye mer plass til hjul bak enn foran, så kan man ha samme offset på felg med ulik bredde, men på "vanlige" Audier og Volkswagen er den eneste grunnen til at man kan putte på bredere bakhjul at det generelt er mer plass innover som kan utnyttes, samt at man kan ha hjulet lengre ut fordi det ikke skal svinge. Evt at man har bittelitt mer plass, f.eks 1 cm, men mange biler er jo t.o.m. bredere foran (A6 4F, Scirocco etc). Da mener jeg man burde kompensere med høyere ET på bredere felg bak for at forskjeller foran/bak ikke skal bli for stor. Det kan også se litt rart ut med f.eks 8 toms felg foran og 10 toms felg bak med samme offset fordi da havner bakhjulet 1 tomme lengre ut og det er ikke sikkert det kler karosseriet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ut i fra målingene jeg har gjort mener jeg at jeg bør ha 8,5" ET30 foran (som nå, selv om det stikker noen mm utenfor hjulbuen) og 10" ET49 bak

 

Skjønner ikke helt hvorfor du bare vil gå for 8,5" foran. ET30 er også et noe lavt innpress. Husk at du har mye å gå på innover også her.

 

Mitt tips, om jeg skulle utstyrt en Sx C4 idag hadde vært å gå for 9.5 eller 10x18 rundt baut med ET38 og 235/40 rundt baut.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så da er det vel "riktig" at på S6 C4-karosseriet som har bredda skjermer og større sporvidde foran, å gjøre det sånn jeg skriver over?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Torstein: Har ca. 15-20mm å gå på inn mot fjærbeinet foran med 8.5" ET30 ja ser jeg, så 9" og ET35 kan vel gå akkurat.

 

Hovedgrunnen til smalere foran er at jeg ikke ønsker noe subbing eller problemer med klaring i forhold til fjærbein, og jeg vil uansett ha smalere dekk foran for å unngå unødvendig sporing. Og så vil jeg ha den litt ekstra feit i ræva bak :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.