Anbefalte innlegg

Hei!

Da har det skjedd noe rart med bilen som jeg ikke skjønner noe av.

Da vi skulle ut å kjøre i går, var bilen helt død! Jeg hørte et svakt klikk, men ingenting skjedde når jeg vrei om nøkkelen.

Batteriet ble tatt med inn og ladet over natten. Målte med et dårlig multimeter som ikke viser desimaler, det viste 11V før lading og 12V etter.

Slapp batteriet nedi i dag, og igjen kom det et svakt klikk. Prøvde omigjen, nå var det ingen lyder. Stille som i graven.

Noen som kan peke meg i rett retning, hva bør jeg måle på? Kan det være startmotoren?

Har skjekket sikringer, men har ikke sjekket reléer.

Har DEFA alarm, men startsperren er jeg ganske sikker på ikke er aktivert.

Har koblet fra annlegg og xenon. Lysene fungere, bilen gløder, ac og radio fungerer.

Bilen fungerte fint sist jeg kjørte.

Jeg hadde for noen uker siden diagnose på bilen, dog kun med VCDS Lite som ikke vil vise meg hva kodene betyr.

Da var poenget med diagnosen å finne ut hvorfor bilen har gått i nødmodus noen ganger.

(Nødmodusen kan jeg tenke meg at var forårsaket av defekt G72?)

VCDS-Lite Version: Release 1.1

Monday, 13 June 2011, 14:11:57.

6 Faults Found:

17978 - Engine Start Blocked by Immobilizer

P1570 - 35-00 - -

00550 - Shareware Version. To Decode all DTCs

17-00 - Please Register/Activate

00519 - Shareware Version. To Decode all DTCs

31-00 - Please Register/Activate

00527 - Intake Manifold Temperature Sensor (G72)

30-00 - Open or Short to Plus

01367 - Central Locking Pump Run Time Exceeded (Likely Leak)

35-00 - -

00991 - Shareware Version. To Decode all DTCs

28-00 - Please Register/Activate

99' 1.9TDI AFN

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hatt noe lignednde før jeg og, dog på en mye eldre bil :) (90mod Golf) og da var problemet mitt dårlig hovedjord fra batteriet. alt som skjedde med bilen når jeg vrei på tenninga var ett lite klikk :)

kan være en ide og sjekke jorda på bilen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

prøv og lås bilen med nøkkelen, og ta av begge batteripolene å sett dem på igjen å lås opp bilen, da har du åpnet startsperra :) har skjedd det samme med min..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Starter ikke bilen for så å stoppe igjen når startsperra slår inn på en B5?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Starter ikke bilen for så å stoppe igjen når startsperra slår inn på en B5?

Gjorde det på min gamle A4 ivertfall, startet og gikk i 3sek så bare døde den, samtidig som startsperre lampa lyste, så regner med at dette er noe annet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres ut som batteriet ditt faktisk er ødelagt. Du skal ha over 12v på et nyoppladet batteri i fin stand.

Men høres rart ut at ikke startmotoren gikk rundt i det hele tatt.

Har du lys i instrumentpanelet?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg ødela ett batteri på min a4, da var de helt dødt, kjørte i 20 minutt stoppa motoren å prøvde å starte igjen så var de helt dødt ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk batteriet ditt, de varer ikke evig. Som nenvt tidligere her er 12 volt på nyoppladet batter lite.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har lys i instrumenter og vanlige lys fungerer. Skulle tro bilen 'kinnet' om det var litt strøm, men her skjer det ingen verdens ting.

Kan prøve å bytte over et batteri for å se om det faktisk er det som er problemet. Er lov å håpe ;)

Takk for alle tips! :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

samme skjedde med en kompis sin a4, lys ellers, vri om nøkkelen ingenting skjedde. Starteren trekker endel, og der var jordingen dårlig, fikset den og alt ble bra:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.