Anbefalte innlegg

Har en Audi A6 1.9 2003 med MLT. Gearkassen ble byttet i 2007, er nå gått ca 65.000 km. Har akkurat byttet olje på den hos Audi i Sverige. Den smånykket på lave turtall før oljeskifte, men nå er alt ok.

Det jeg lurer på, skal disse kassene være så treg?

Hatt bilen nå i 3 år, og er mindre imponert over responsen fra MLT. Når bilen er kald og jeg skal kjøre,så må jeg opp i 3000 i turtall før noe begynner å skje. Det er som å kjøre manuell, hvor man slipper clutchen veeeeldig sakte ut når man har ca 3000 i turtall.

I varm tilstand skjer ting noe raskere, selv om den slettes ikke er noen racer ut av kryss o.l.

Virker som den tar 2-3 sek betenkningstid når man vil være kjapp ut av ett kryss.

Man trår bunn gass,men ingenting skjer. Turtallet øker før bilen siger sakte frem 2-4 meter før den "tar tak" og akselrere normalt avgårde.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bumper denne.

Kan jo også nevne at når motoren er kald og jeg skal kjøre, så kan jeg trø gassen f.eks halveis inn men lite skjer med en gang. Det virker som at gearkassa MÅ bygge opp trykk før den sakte tar tak og begynner å virke.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Grunnen til at MLT-kassen er treg, er jo fordi det bare er en forbedret utgave av strikkgirkassen til DAF, se bilde:

 

DAF33_transmission.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.