#1 Skrevet Juli 3, 2011 Har en Audi A6 1.9 2003 med MLT. Gearkassen ble byttet i 2007, er nå gått ca 65.000 km. Har akkurat byttet olje på den hos Audi i Sverige. Den smånykket på lave turtall før oljeskifte, men nå er alt ok. Det jeg lurer på, skal disse kassene være så treg? Hatt bilen nå i 3 år, og er mindre imponert over responsen fra MLT. Når bilen er kald og jeg skal kjøre,så må jeg opp i 3000 i turtall før noe begynner å skje. Det er som å kjøre manuell, hvor man slipper clutchen veeeeldig sakte ut når man har ca 3000 i turtall. I varm tilstand skjer ting noe raskere, selv om den slettes ikke er noen racer ut av kryss o.l. Virker som den tar 2-3 sek betenkningstid når man vil være kjapp ut av ett kryss. Man trår bunn gass,men ingenting skjer. Turtallet øker før bilen siger sakte frem 2-4 meter før den "tar tak" og akselrere normalt avgårde. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 31, 2011 Bumper denne. Kan jo også nevne at når motoren er kald og jeg skal kjøre, så kan jeg trø gassen f.eks halveis inn men lite skjer med en gang. Det virker som at gearkassa MÅ bygge opp trykk før den sakte tar tak og begynner å virke. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 31, 2011 Grunnen til at MLT-kassen er treg, er jo fordi det bare er en forbedret utgave av strikkgirkassen til DAF, se bilde: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...