A4 B5 Slipper gassen så nøkker/hakker bilen

Anbefalte innlegg

Hei hei : vinke :

Har en audi a4 1.8q 1997, gått 240 tusen

Det som er litt småirriterende, eller ganske irriterende..

Når jeg kjører og slipper gassen så nøkker/hakker bilen.

Det er sånn fra 1 km/t og oppover.

Tror også clutchen begynner og bli ganske slitt og sliten,

litt vanskelig og forklare hvordan det høres ut, er nesten som en skrapelyd, shhh/sjj..

Det nermeste jeg klarer og forklare er når man sier hyssjj,

og den lyden forsvinner når jeg trør inn clutch pedalen.

kan clutchen ha noe med nøkkinga og gjøre tro ?

Kan det være motorfestene som begynner å bli slitt? at når man gir gass så blir det satt i spenn og når gassen slippes kommer

nøkkinga?

kan også nevne at når jeg slipper gassen i femten giret så beveger girstanga seg fryktelig..

Hva kan det være?

Noen som har peiling på hva det kan være?: klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

nøkkinga i sakte fart, kan være at det blir for stor motstand i motor (for lavt turtall) å motor nesten kveles, dette er vel ganske så normalt. skal jo være litt turtall for å ikkje kvele motor. om eg forstod det eine spørsmålet rett

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Altså den nøkkinga er når jeg feks ligger i 80-100 km/t å..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sånn det høres ut for meg,er det uten tvil Gir/motorfester.Bytt dem,og du har "ny"bil:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sånn det høres ut for meg,er det uten tvil Gir/motorfester.Bytt dem,og du har "ny"bil:)

Ja kan godt være det :) Håper det!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sett bilen i første gir på flata. (Ikke start bilen). Ta av handbrekket og åpne panseret.

Sku bilen frem og tilbake og sjekk hvordan motoren beveger seg. Hør etter lyder.

Morten

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sett bilen i første gir på flata. (Ikke start bilen). Ta av handbrekket og åpne panseret.

Sku bilen frem og tilbake og sjekk hvordan motoren beveger seg. Hør etter lyder.

Morten

Har testet det nå, syns motoren beveger seg litt for mye når jeg skyver frem og tilbake, hørte også noen knirke lyder på høyre side fremme på motor festet..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har testet det nå, syns motoren beveger seg litt for mye når jeg skyver frem og tilbake, hørte også noen knirke lyder på høyre side fremme på motor festet..

Da har du antageligvis funnet problemet. Det er lett å se motorfeste under bilen.

Google motor feste audi a4 b5 bildesøk. Så ser du kossen det ser ut, så finner du det nok under der:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.