#1 Skrevet Juli 4, 2011 Skulle gjerne hatt noe råd rundt et bilkjøp. Er blitt veldig gira på en Golf VR6 1992, Kjørt 250 000, grei stand på bilen, godkjent senket. Litt rust men ikke noe alvorlig. Han vil ha 25 000 for bilen. Girkassen skifta rundt 208 000. Bilen har hatt noen problemer, det siste var at bilen stoppte når motoren ble 80`c. Her ble det bare skifta sikringsboks og blien har ikke stoppet etterpå. Ifølge eigeren tror han at registerkjede ikke er skifta, hvordan er det med intervall på dette? Andre ting som jeg må vær obs på rundt vr6 kjøp? Er litt skeptis, redd for og ende med en bil jeg ikke kan stole på! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 4, 2011 Dette er vel OBD1 og har fordelertenning. Siden bilen har gått 250 000 og eier tror kanskje at det er byttet kjede så hadde jeg kostet på meg et nytt sett siden det blir spekulasjon om det er bytta eller ei. Ruster ofte rundt vindu på bagasjeluka,enden på kanalen(spesielt om det er satt på plastkanaler samme gjelder hjulbuer,noen er plaga med rust i nedkant på frontruta. Sjekk rund fjerbeinstårn bak og kjenn etter om det er bløtt på gulvteppet i bilen(kan være rusta høl under frontruta eller lekkasje fra gulvpropp,eller varmeapparat). Sjekk for vannlekkasjer/svetting på kjøleslanger og radiator. Siden gearkasse er bytta spør om utløserlager/clutch,glidehylse er byttet. Gearkasse har svakhet med syncro ringer(får en rapelyd ved giring fra 1-2-3 på godt turtall). Oljelakkasje fra bunnpanne og ventildeksel,eksoslekkasje manifold. Lekkasje på slanger på servopumpe og pumpa selv. Litt av en liste men det er det jeg har opplevd på de vr6`ene jeg har vært borti. Lykke til med kjøp iallefall. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 4, 2011 Takk for fulldig svar! Er det slik at registerkjede må skiftes før det ryker? Trodde kjede aldri røyk. Og om tilfelle er at kjede ryker, blir da motoren skjært? Hva er anbefalt intervall på bytte 160 00 eller 180 000 ? Koster vell fort 20-30 000 å skifte kjedereim forstår jeg? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 4, 2011 Registerkjedet må byttes. Her er det ikke kjede som ryker, men glideskinnene. Rykker dette bøyer du masse ventiler, bare kikk i min tråd det. Nå vet jeg ikke om det er noe bytte intevaller. Men er det tvil om når det er bytta, så bytt det. Da slipper du havari. Skal du ha møller til gjøre det så koster det noe slikt ja. Men ta jobben selv å spar penger, og bestill register kit fra USA og spar enda mer. Ellers ser det ut som Bjørnar har fått med seg det meste her. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 4, 2011 Bakluka ruster opp fra innsida. Den er helt strøken til den plutselig helt ødelagt. Ta av trekket og se etter rust på innsida. Se også etter rust i bakskjermene. Spesiellt inn mot kanalene. Dørlåsene på framdørene fryser om vinteren. Så døra ikke lar seg åpne. Store mengder låsolje løser ikke problemet. Men det hjelper. Jeg har ikke peiling på VR6-motoren og drivverket. Men resten av bilen er bra. Bortsett fra de problemene jeg snakket om. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 5, 2011 Takk for fulldig svar! Er det slik at registerkjede må skiftes før det ryker? Trodde kjede aldri røyk. Og om tilfelle er at kjede ryker, blir da motoren skjært? Hva er anbefalt intervall på bytte 160 00 eller 180 000 ? Koster vell fort 20-30 000 å skifte kjedereim forstår jeg? Etter det jeg vet er det ikke noe skifteintervall men bytt så er du sikker. Nå som dollaren er lav så kjøp fra usa. Jeg fikk mitt fra GermanAutoparts for 1500kr. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 5, 2011 Er det så lett og skifte registerkjede? Selv om du ikke har noe erfaring? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...